Chovat se citlivě k živým bytostem a k přírodě ve svém okolí.

KBA-KOB-000-106-001

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE:

Učitel se žáky realizuje vycházky do přírody, při nichž pozorují rostliny, hmyz, ptáky a další živočichy.

Spolu se žáky se podílí na péči o školní zahradu nebo o rostliny, které mají ve třídě.

Plánuje návštěvy míst, kde se žáci mohou setkat se zvířaty a pozorují péči o ně (např. ekofarmy, botanickou zahradu nebo zookoutky).

Se žáky se účastní terapeutických programů se zvířaty.

Třídí se žáky odpad a společně si povídají o tom, kam patří jednotlivé druhy odpadu.

Do výuky začleňuje pohádky a příběhy o přírodě a péči o rostliny i zvířata.

Se žáky tvoří ilustrace na téma ochrany přírody.

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

  • Žák opatrně manipuluje s rostlinami (neláme větve, netrhá listy) a zachází šetrně se zvířaty (neleká je, nehoní je, neubližuje jim).
  • Zalévá rostliny ve třídě nebo na školní zahradě.
  • Když vidí, že někdo škodí přírodě nebo ubližuje zvířatům, vyjádří nesouhlas a upozorní na to učitele nebo asistenta.
  • Při vycházkách neničí přírodu (netrhá květiny, nekřičí na zvířata, nerozbíjí hnízda, vyhazuje odpadky pouze na místa k tomu určená).
  • Pomáhá ve třídě při třídění odpadu. Ví, kam patří papírový nebo plastový odpad.
  • Spolupracuje se spolužáky při péči o školní prostředí (např. úklid v okolí školy u příležitosti Dne Země).

Vazby na další očekávané výsledky učení