Chovat se citlivě k živým bytostem a k přírodě ve svém okolí.
KBA-KOB-000-106-001
Komentář:
VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE:
Učitel se žáky realizuje vycházky do přírody, při nichž pozorují rostliny, hmyz, ptáky a další živočichy.
Spolu se žáky se podílí na péči o školní zahradu nebo o rostliny, které mají ve třídě.
Plánuje návštěvy míst, kde se žáci mohou setkat se zvířaty a pozorují péči o ně (např. ekofarmy, botanickou zahradu nebo zookoutky).
Se žáky se účastní terapeutických programů se zvířaty.
Třídí se žáky odpad a společně si povídají o tom, kam patří jednotlivé druhy odpadu.
Do výuky začleňuje pohádky a příběhy o přírodě a péči o rostliny i zvířata.
Se žáky tvoří ilustrace na téma ochrany přírody.
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
- Žák opatrně manipuluje s rostlinami (neláme větve, netrhá listy) a zachází šetrně se zvířaty (neleká je, nehoní je, neubližuje jim).
- Zalévá rostliny ve třídě nebo na školní zahradě.
- Když vidí, že někdo škodí přírodě nebo ubližuje zvířatům, vyjádří nesouhlas a upozorní na to učitele nebo asistenta.
- Při vycházkách neničí přírodu (netrhá květiny, nekřičí na zvířata, nerozbíjí hnízda, vyhazuje odpadky pouze na místa k tomu určená).
- Pomáhá ve třídě při třídění odpadu. Ví, kam patří papírový nebo plastový odpad.
- Spolupracuje se spolužáky při péči o školní prostředí (např. úklid v okolí školy u příležitosti Dne Země).
Vazby na další očekávané výsledky učení
Následující