Probudit zájem, empatii a základní zodpovědnost za živé bytosti v okolí.

KBA-KOB-000-110-001

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE:

Má-li škola nebo třída vlastní zvíře, podílí se učitel se žáky na péči o něj (např. krmí ho, uklízí mu).

Učitel vede žáky k zalévání květin, přesazování rostlin, sběru semínek a péči o záhonky nebo vyvýšené záhony, pokud jsou ve škole k dispozici.

Do výuky začleňuje aktivity spojené s canisterapií, hipoterapií či jinými formami terapie se zvířaty.

V okolí školy se žáky umísťuje krmítka, ptačí budky nebo hmyzí hotely, které pak společně sledují.

Jednoduchá krmítka či hmyzí hotely se žáky také vyrábějí.

Do výuky zařazuje tematické příběhy o zvířatech a následně se se žáky baví o vhodném a ohleduplném chování k nim. Sledují také srozumitelné dokumenty o přírodě a zvířatech a společně si říkají, jak přírodu chránit.

Organizuje návštěvy útulků nebo sbírky pro zvířata, které pak se žáky do útulků odevzdává.

Při pobytu venku žáci pozorují hmyz, ptáky a další živočichy.

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

  • Žák pomáhá s krmením, výměnou vody nebo úklidem obydlí zvířete, pokud toto zvíře ve třídě nebo ve škole mají.
  • Pravidelně zalévá rostliny ve třídě nebo na školní zahradě, pomáhá s přesazováním, hrabáním listí nebo péčí o záhonky.
  • Zapojí se do výroby a umísťování krmítek nebo hmyzích hotelů. V zimě pravidelně doplňuje krmítko pro ptáky.
  • Během výletů do přírody pozoruje volně žijící zvířata, ptáky a hmyz v jejich přirozeném prostředí a naslouchá zvukům, které vydávají.
  • Při kontaktu se zvířaty (ve škole, na farmě, v útulku) se chová klidně, hladí je jemně, neleká je a dodržuje pravidla bezpečného chování.
  • Upozorní učitele nebo asistenta, pokud si všimne nevhodného chování vůči živým tvorům.

Vazby na další očekávané výsledky učení