Popsat, co prospívá a co škodí přírodě.

CAP-CAP-003-110-006

Komentář:

Očekávaný výsledek učení podporuje u žáka pozitivní vztah k přírodě, rozvíjí jeho ekologické cítění a odpovědný přístup k životnímu prostředí.

Příklady aktivit:

Žák podle pokynů učitele rozpozná škodlivé chování vůči přírodě, například odhazování odpadků, ničení rostlin nebo hlučné chování v přírodě. Žák si vybere z nabízených praktických činností ty, které přírodě prospívají, například sázení květin, čištění studánek nebo šetření energiemi. Aktivity jsou přizpůsobené schopnostem žáka a probíhají pod vedením učitele.

Žák se naučí rozpoznat škodlivé a prospěšné chování vůči přírodě a vybrat správné praktické činnosti. Lze využít pomůcky, jako jsou obrázky (fotografie nebo kresby) různých situací v přírodě, například odhozený odpad, ničené rostliny, hlučná skupina lidí, sázení květin, čištění studánky, vypínání světel. Dále lze použít koše nebo boxy označené „Škodí přírodě“ a „Pomáhá přírodě“ nebo kartičky s jednoduchými popisy činností.

Učivo:

Lidské činnosti a aktivity, které prospívají přírodě:

  • sázení stromů a rostlin
  • třídění odpadu
  • šetření vodou a energiemi
  • čistota přírody
  • ochrana zvířat a rostlin

Lidské činnosti a aktivity, které škodí přírodě:

  • odhazování odpadků
  • znečišťování vodních zdrojů a vzduchu
  • plýtvání vodou a energiemi
  • poškozování stromů a rostlin

Vycházky do přírody, pozorování přírody

Pohádky a příběhy o přírodě

Vazby na další očekávané výsledky učení