Vybrat z nabídky školních aktivit tu, která vede k posílení udržitelnosti.
Komentář:
Znalostního základu výsledku učení žáci dosahují v oboru Člověk a jeho svět, Člověk a příroda, Jazyk a jazyková komunikace, Člověk, jeho osobnost a svět práce.
Učitel volí učební činnosti, které vedou k pochopení a podpoře udržitelného chování u žáků. Jedná se například o třídění odpadu hravou formou nebo recyklační dílny. Učitel vytváří bezpečné a motivující prostředí, využívá projektové vyučování.
Žáci se učí vybrat si a zapojit se do nabídnuté aktivity, přičemž využívají slovo, obrázek, gesto a dotyk.
Příklady aktivit:
Žák se zapojuje do environmentálních projektů školy (např. třídění odpadu a recyklace, účast v projektu Ukliďme Česko nebo Adoptuj si strom).
Žák s pomocí učitele vyrábí jednoduché ekologické produkty (např. voskové ubrousky na svačinu nebo přírodní čisticí prostředky).
Žák sleduje edukativní videa (např. krátké pohádky o přírodě nebo animované příběhy o ochraně životního prostředí).
Žák využívá IT technologie k rozvoji enviromentálních dovedností (např. tablet s jednoduchými výukovými aplikacemi zaměřenými na posílení udržitelnosti).
Hodnoty:
- Sdílené poznání
- Zdravá planeta
- Důstojný život