Vybrat z nabídky školních aktivit tu, která vede k posílení udržitelnosti.

PTU-000-000-110-002

Komentář:

Znalostního základu výsledku učení žáci dosahují v oboru Člověk a jeho svět, Člověk a příroda, Jazyk a jazyková komunikace, Člověk, jeho osobnost a svět práce. 

Učitel volí učební činnosti, které vedou k pochopení a podpoře udržitelného chování u žáků. Jedná se například o třídění odpadu hravou formou nebo recyklační dílny. Učitel vytváří bezpečné a motivující prostředí, využívá projektové vyučování.

Žáci se učí vybrat si a zapojit se do nabídnuté aktivity, přičemž využívají slovo, obrázek, gesto a dotyk.

Příklady aktivit:

Žák se zapojuje do environmentálních projektů školy (např. třídění odpadu a recyklace, účast v projektu Ukliďme Česko nebo Adoptuj si strom).

Žák s pomocí učitele vyrábí jednoduché ekologické produkty (např. voskové ubrousky na svačinu nebo přírodní čisticí prostředky).

Žák sleduje edukativní videa (např. krátké pohádky o přírodě nebo animované příběhy o ochraně životního prostředí).

Žák využívá IT technologie k rozvoji enviromentálních dovedností (např. tablet s jednoduchými výukovými aplikacemi zaměřenými na posílení udržitelnosti).

Hodnoty:

  • Sdílené poznání
  • Zdravá planeta
  • Důstojný život

Vazby na další očekávané výsledky učení