Rozpoznat na modelových příkladech jednání, které je žádoucí pro udržitelný život.

PTU-000-000-106-002

Komentář:

Znalostního základu výsledku učení žáci dosahují v oboru Člověk a jeho svět, Informatika, Jazyk a jazyková komunikace, Umění a kultura.

Učitel seznamuje žáky s principy udržitelného chování prostřednictvím názorných ukázek, modelových situací a praktických činností. Využívá formu skupinové i frontální výuky a projektového vyučování.

Žáci si osvojují jednoduché způsoby, jak se chovat ohleduplně k životnímu prostředí. 

Příklady aktivit:

Žák zhlédne jednoduchou pohádku nebo příběh s ekologickým poselstvím (např. O dětech, které třídily odpad). Učitel poté připraví obrázkový kvíz, ve kterém žáci určují, co postava z příběhu dělá správně nebo špatně (např. třídí odpad, šetří vodu). 

Žák s pomocí učitele zahraje jednoduché scénky (např. Honza zahazuje papír na zem × Honza hází papír do koše). Ke každé situaci sehraje dvě verze – nežádoucí a správné chování. Třída následně určí (např. pomocí smajlíků nebo piktogramů), která verze je vhodná pro přírodu.

Žák se účastní jednoduchých pohybových her s jasnými pravidly (např. najdi 3 věci, které patří do modrého koše).

Hodnoty:

  • Sdílené poznání
  • Zdravá planeta
  • Důstojný život

Vazby na další očekávané výsledky učení