Rozpoznat na modelových příkladech jednání, které je žádoucí pro udržitelný život.
Komentář:
Znalostního základu výsledku učení žáci dosahují v oboru Člověk a jeho svět, Informatika, Jazyk a jazyková komunikace, Umění a kultura.
Učitel seznamuje žáky s principy udržitelného chování prostřednictvím názorných ukázek, modelových situací a praktických činností. Využívá formu skupinové i frontální výuky a projektového vyučování.
Žáci si osvojují jednoduché způsoby, jak se chovat ohleduplně k životnímu prostředí.
Příklady aktivit:
Žák zhlédne jednoduchou pohádku nebo příběh s ekologickým poselstvím (např. O dětech, které třídily odpad). Učitel poté připraví obrázkový kvíz, ve kterém žáci určují, co postava z příběhu dělá správně nebo špatně (např. třídí odpad, šetří vodu).
Žák s pomocí učitele zahraje jednoduché scénky (např. Honza zahazuje papír na zem × Honza hází papír do koše). Ke každé situaci sehraje dvě verze – nežádoucí a správné chování. Třída následně určí (např. pomocí smajlíků nebo piktogramů), která verze je vhodná pro přírodu.
Žák se účastní jednoduchých pohybových her s jasnými pravidly (např. najdi 3 věci, které patří do modrého koše).
Hodnoty:
- Sdílené poznání
- Zdravá planeta
- Důstojný život