Zvolená úroveň RVP ZŠS je ve stavu veřejné konzultace. Připomínky můžete zadat ve formuláři zde. Konzultace probíhá do 31. 3. 2025, poté budou připomínky vyhodnoceny.
Udržitelné prostředí

Udržitelné prostředí je průřezové téma, které je koncipováno tak, aby vedlo žáka k pochopení složitosti vztahů člověka a životního prostředí na úrovni vlastních poznatků a zkušeností. Dává prostor pro utváření vztahu k životnímu prostředí (přírodnímu, sociálnímu, kulturnímu). Směřuje žáka k aktivnímu přístupu a k činnostem podporujícím udržitelný život, a to jak v rámci školního prostředí, tak i v jeho budoucím životě.
Cílem průřezového tématu je vybavit žáka dovednostmi a znalostmi, vnímat, poznávat a jednat podle modelových příkladů tak, aby přispíval k udržitelnosti života na naší planetě, a to především v rovině osobní.
Specifický význam průřezového tématu je v ovlivňování osobnosti v rovině emocionální a volní. Učí pozorovat, citlivě vnímat důsledky jednání lidí, přispívá k osvojování si základních dovedností a návyků v přístupu k prostředí v každodenním životě. V maximální míře využívá přímých kontaktů žáka s okolním prostředím. Žák se podílí na aktivitách, kde poznává základní přírodní zákonitosti a souvislosti, postavení člověka v přírodě a přispívá k vnímání estetických kvalit prostředí.
Očekávané výsledky učení jsou vzhledem k možnostem žáků formulovány ve tvaru infinitivu, kterému předchází formulace: “Žák by měl”.