Podílet se na pěstování rostlin v interiéru a v exteriéru, vyhýbat se kontaktu s jedovatými rostlinami.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení je zacílený na vytváření znalostí o jednotlivých pěstebních pracovních operacích, jako je rytí, okopávání a odplevelování. Žák ví, že rostliny ovlivňují okolní prostředí. Dokáže rozlišit, že některé rostliny se pěstují v interiéru a jiné v exteriéru. Na příkladech rozpoznává, že růst rostlin ovlivňuje světlo, teplo, voda, vzduch a půda. Dokáže poznat rozdíl mezi interiérem a exteriérem a určit, které rostliny se v daném prostředí pěstují. Získává znalosti o rozdílu mezi léčivými a jedovatými rostlinami a dokáže určit jejich vliv na zdraví člověka.
Příklady aktivit:
Žák rozlišuje základní druhy zeleniny, ovoce a okrasných rostlin na základě obrázků či reálných příkladů.
Žák třídí rostliny podle toho, zda se pěstují v interiéru, nebo v exteriéru (např. lepí obrázky do připravené tabulky).
Žák porovnává rostliny a rozlišuje, zda mají estetickou hodnotu (např. květiny ve váze), nebo užitkovou hodnotu (např. plodová zelenina k jídlu).
Žák zná nebezpečné rostliny pro zdraví člověka.
Žák si prakticky vyzkouší základní pěstební činnosti (např. výsev, výsadbu rostlin, zalévání, pletí, sklizeň) a zařazuje je do časové posloupnosti pomocí obrázkových kartiček nebo pracovního listu.
Učivo:
- Základní podmínky a postupy pro pěstování rostlin
- Pěstování vybraných rostlin
- Základní zpracování půdy
- Okrasné rostliny, zelenina a ovoce
- Pokojové květiny
- Využití květin v exteriéru a interiéru
- Rostliny a zdraví člověka
- Léčivé a jedovaté rostliny