Podílet se na pěstování rostlin v interiéru a v exteriéru, vyhýbat se kontaktu s jedovatými rostlinami.

CPA-CSP-005-110-001

Komentář:

Očekávaný výsledek učení je zacílený na vytváření znalostí o jednotlivých pěstebních pracovních operacích, jako je rytí, okopávání a odplevelování. Žák ví, že rostliny ovlivňují okolní prostředí. Dokáže rozlišit, že některé rostliny se pěstují v interiéru a jiné v exteriéru. Na příkladech rozpoznává, že růst rostlin ovlivňuje světlo, teplo, voda, vzduch a půda. Dokáže poznat rozdíl mezi interiérem a exteriérem a určit, které rostliny se v daném prostředí pěstují. Získává znalosti o rozdílu mezi léčivými a jedovatými rostlinami a dokáže určit jejich vliv na zdraví člověka.

Příklady aktivit:

Žák rozlišuje základní druhy zeleniny, ovoce a okrasných rostlin na základě obrázků či reálných příkladů.

Žák třídí rostliny podle toho, zda se pěstují v interiéru, nebo v exteriéru (např. lepí obrázky do připravené tabulky).

Žák porovnává rostliny a rozlišuje, zda mají estetickou hodnotu (např. květiny ve váze), nebo užitkovou hodnotu (např. plodová zelenina k jídlu).

Žák zná nebezpečné rostliny pro zdraví člověka.

Žák si prakticky vyzkouší základní pěstební činnosti (např. výsev, výsadbu rostlin, zalévání, pletí, sklizeň) a zařazuje je do časové posloupnosti pomocí obrázkových kartiček nebo pracovního listu.

Učivo:

  • Základní podmínky a postupy pro pěstování rostlin
  • Pěstování vybraných rostlin
  • Základní zpracování půdy
  • Okrasné rostliny, zelenina a ovoce
  • Pokojové květiny
  • Využití květin v exteriéru a interiéru
  • Rostliny a zdraví člověka
  • Léčivé a jedovaté rostliny 

Vazby na další očekávané výsledky učení