Rozpoznat a pojmenovat nejběžnější volně žijící i domácí zvířata.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na prohloubení a osvojení znalostí o volně žijících a domácích zvířatech. Žák získává vědomosti o volně žijících zvířatech, jejich mláďatech, potravě a výskytu v přírodě. Pojmenovává jednotlivé druhy volně žijících zvířat. Dále se seznamuje s péčí o volně žijící zvířata a s možnými nebezpečnými situacemi při kontaktu s nimi. Žák se seznamuje s užitečností a chovem domácích zvířat, pojmenovává jejich druhy a mláďata. Sdílí vlastní zkušenosti s péčí o domácí zvířata a snaží se popsat nebezpečné situace při kontaktu s nimi.
Příklady aktivit:
Žák třídí obrázky zvířat do skupin podle jejich výskytu (domácí × volně žijící zvířata).
Žák rozpoznává a přiřazuje zvuky domácích zvířat.
Žák pozoruje volně žijící zvířata během procházek v okolí školy. Navštíví v rámci exkurze místní farmu nebo zookoutek, kde se seznámí s domácími zvířaty a jejich chovem.
Učivo:
- Chování živočichů
- Péče o volně žijící zvířata a ptáky
- Atlas zvířat a mediální zdroje (film, internet)
- Pobyt v přírodě a pozorování přírody
- Návštěva zoo, statku a chovné stanice
- Didaktické hry
Vazby na další očekávané výsledky učení
Vzdělávací oblasti
- CAP-CAP-003-110-002 Podílet se na péči o rostliny a zvířata během roku.
- CAP-CAP-003-110-004 Poznat na základě společně prožité vlastní zkušenosti umělý a přírodní ekosystém, jeho využití a význam.
- CPA-CSP-005-110-003 Dodržovat základní zásady bezpečného kontaktu se zvířaty.
- JJA-REV-001-110-008 Rozšiřovat slovní zásobu, snažit se o zřetelnou a srozumitelnou výslovnost.