Číst s porozuměním jednoduché věty.

JJA-CAP-001-106-004

Komentář:

Očekávaný výsledek učení přispívá k zájmu žáka o praktické využití dovednosti čtení. Umožňuje žákovi pochopit, že každá myšlenka může být zaznamenána a sdělena prostřednictvím psaného slova. Žák si buduje základní čtenářské kompetence, které jsou klíčové pro jeho další vzdělávání. Učí se chápat význam přečteného slova či věty, vybírat požadovanou informaci a odlišit ji od jiných sdělení.

Příklady aktivit:

Žák vidí obrázek (např. „máma“, „ruka“, „pero“) a vybírá z několika kartiček slovo, které k obrázku patří. Slova jsou tvořená otevřenými slabikami (např. „tá-ta“, „ko-lo“).

Žák slyší jednoduché slovo (např. „sova“, „ruka“) a hledá ho mezi jinými kartičkami na stole nebo rozmístěnými po třídě. Aktivita propojuje sluchové vnímání, čtení a prostorovou orientaci.

Žák čte krátké věty a odpovídá na otázky typu „Kdo tam je?“, „Co dělá?“. Učitel se ujišťuje, že žák rozumí obsahu, v případě potřeby nabízí podporu v podobě ilustrace nebo názorného vysvětlení.

Žák obdrží několik jednoduchých vět, z nichž má vybrat tu, která odpovídá obrázku, nebo pokynu učitele (např. „Kočka leží., „Kočka skáče.). Aktivita podporuje porozumění a rozhodování na základě obsahu.

Učivo:

  • Čtení obrázků
  • Čtení slabik
  • Čtení slov
  • Čtení jednoduchých vět
  • Tvoření jednoduchých vět

Vazby na další očekávané výsledky učení