Reprodukovat krátký text podle ilustrací a návodných otázek.

JJA-CAP-001-106-002

Komentář:

Očekávaný výsledek učení přispívá k rozvoji zájmu o čtení a budování základních čtenářských dovedností, především porozumění textu. Žák se učí chápat hlavní myšlenku jednoduchého textu, rozlišovat klíčové informace a na základě podpůrných otázek či ilustrací reprodukovat přečtený nebo slyšený obsah. Tím se vytváří základní porozumění literárnímu sdělení a posiluje schopnost aktivního naslouchání i jednoduché interpretace.

Příklady aktivit:

Žák po poslechu nebo přečtení krátkého textu odpovídá na jednoduché otázky typu: „Kdo byla hlavní postava?“, „Kde se příběh odehrával?“. Otázky vedou k pochopení hlavní myšlenky a rozvoji analytického uvažování.

Žák posuzuje předkládané věty, z nichž některé odpovídají obsahu příběhu a jiné ne, a rozhoduje, které věty se k příběhu vztahují. Aktivita pomáhá rozlišit podstatné a nepodstatné informace.

Žák vybírá ilustrace, které souvisejí s obsahem příběhu. Aktivita rozvíjí porozumění a podporuje vizuální paměť.

Žák dostane obrázky znázorňující jednotlivé části děje a seřadí je ve správném časovém pořadí. Cvičení rozvíjí vnímání dějové posloupnosti a logické myšlení.

Učivo:

  • Řazení obrázků podle děje
  • Vytváření příběhů z obrázků
  • Leporela
  • Malované čtení 
  • Dějové obrázky
  • Orientace v textu

Vazby na další očekávané výsledky učení