Orientovat se ve čteném textu pomocí návodných otázek.

JJA-CAP-001-110-003

Komentář:

Očekávaný výsledek učení navazuje na dovednost porozumění čtenému textu. Žák odpovídá na návodné otázky, rozlišuje, co se stalo dříve a co později. Rozvíjí tak schopnost orientovat se v dějové posloupnosti a porozumět významu přečteného příběhu nebo sdělení.

Příklady aktivit:

Žák poslouchá krátký příběh (např. o zvířátku nebo dětském zážitku) a má za úkol seřadit obrázky s jednotlivými částmi děje podle správné posloupnosti událostí. Učitel se ptá: „Co bylo na začátku?“, „Co se stalo potom?“, „Co bylo na konci?“.

Žák čte dvě až tři krátké věty (např. „Petr si obul boty. Pak šel ven.“) a rozhoduje, která událost nastala jako první, a která jako druhá.

Učivo:

Práce s textem:

  • Časopisy a tisk
  • Určování dějové posloupnosti
  • Vyhledávání hlavní myšlenky v textu

Vazby na další očekávané výsledky učení