Orientovat se ve čteném textu pomocí návodných otázek.
JJA-CAP-001-110-003
Komentář:
Očekávaný výsledek učení navazuje na dovednost porozumění čtenému textu. Žák odpovídá na návodné otázky, rozlišuje, co se stalo dříve a co později. Rozvíjí tak schopnost orientovat se v dějové posloupnosti a porozumět významu přečteného příběhu nebo sdělení.
Příklady aktivit:
Žák poslouchá krátký příběh (např. o zvířátku nebo dětském zážitku) a má za úkol seřadit obrázky s jednotlivými částmi děje podle správné posloupnosti událostí. Učitel se ptá: „Co bylo na začátku?“, „Co se stalo potom?“, „Co bylo na konci?“.
Žák čte dvě až tři krátké věty (např. „Petr si obul boty. Pak šel ven.“) a rozhoduje, která událost nastala jako první, a která jako druhá.
Učivo:
Práce s textem:
- Časopisy a tisk
- Určování dějové posloupnosti
- Vyhledávání hlavní myšlenky v textu
Vazby na další očekávané výsledky učení
Předcházející
Vzdělávací oblasti
- JJA-CAP-001-106-002 Reprodukovat krátký text podle ilustrací a návodných otázek.
- JJA-CAP-001-106-003 Ukázat začátek a konec věty.
- JJA-CAP-001-106-004 Číst s porozuměním jednoduché věty.
- MAA-MAT-001-106-002 Orientovat se na ploše a v prostoru s využitím pojmů na začátku – na konci, nahoře – dole, pod – nad, před – za, nahoře – dole, vpředu – vzadu, vlevo – uprostřed – vpravo.