Zvládat jednoduché formy společenského styku verbálně či neverbálně – pozdrav, prosba, poděkování.
Komentář:
Očekávaný výsledek významně napomáhá začlenění žáka do sociální skupiny. Žák se pomocí modelových situací a přiměřeného nácviku učí základní sociální komunikační dovednosti – pozdrav, prosbu, poděkování, rozloučení.
Příklady aktivit:
Žák dostane několik předem připravených kartiček s různými možnostmi, co říct při konkrétní sociální situaci (např. příchod do třídy, žádost o pomoc, loučení). S podporou učitele vybírá nejvhodnější kartičku a slovně i neverbálně (gestem, mimikou) reaguje.
Žák používá kartičky znázorňující situace (např. člověk mává, někdo podává ruku, říká „děkuji“). Žák popisuje nebo napodobuje to, co vidí na obrázku, a procvičuje dané fráze i gesta.
Žák podle potřeby zkouší verbální i neverbální formy jednoduchého pozdravu (zamávání) či gesto „prosím“.
Učivo:
- Modelové situace a jejich nácvik
- Nácvik běžných životních situací formou hry
Vazby na další očekávané výsledky učení
Vzdělávací oblasti
- CAS-CAS-004-110-001 Dokázat v případě potřeby požádat o radu při vyřizování svých osobních záležitostí.
- CAS-CAS-004-110-002 Využít v případě potřeby služby pomáhajících organizací.
- JJA-REV-001-110-001 Komunikovat vhodně v běžných situacích.
- JJA-REV-001-110-002 Zvládat základní pravidla komunikace.
- JJA-REV-001-110-008 Rozšiřovat slovní zásobu, snažit se o zřetelnou a srozumitelnou výslovnost.