Zvládat jednoduché formy společenského styku verbálně či neverbálně – pozdrav, prosba, poděkování.

JJA-REV-001-106-002

Komentář:

Očekávaný výsledek významně napomáhá začlenění žáka do sociální skupiny. Žák se pomocí modelových situací a přiměřeného nácviku učí základní sociální komunikační dovednosti – pozdrav, prosbu, poděkování, rozloučení.

Příklady aktivit:

Žák dostane několik předem připravených kartiček s různými možnostmi, co říct při konkrétní sociální situaci (např. příchod do třídy, žádost o pomoc, loučení). S podporou učitele vybírá nejvhodnější kartičku a slovně i neverbálně (gestem, mimikou) reaguje.

Žák používá kartičky znázorňující situace (např. člověk mává, někdo podává ruku, říká „děkuji“). Žák popisuje nebo napodobuje to, co vidí na obrázku, a procvičuje dané fráze i gesta.

Žák podle potřeby zkouší verbální i neverbální formy jednoduchého pozdravu (zamávání) či gesto „prosím“.

Učivo:

  • Modelové situace a jejich nácvik
  • Nácvik běžných životních situací formou hry

Vazby na další očekávané výsledky učení