Účastnit se činností zaměřených na rozvoj vzájemného naslouchání, poznávání, spolupráce, důvěry.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení významně přispívá k zapojení žáka do sociální skupiny. Žák se učí naslouchat, vnímat sdělení ostatních a respektovat různorodost názorů. Zároveň se učí komunikovat s ostatními v rámci pravidel slušnosti a vzájemného respektu. Objevuje nové výrazy a obohacuje svou slovní zásobu, přičemž pomocí modelových schémat řeší různé komunikační situace.
Příklady aktivit:
Žák se snaží vyjádřit, co slyšel po přečtení příběhu učitelem, například ukázáním obrázku, gestem nebo jednoduchou větou.
Žák používá jednoduché obrázkové modely (např. „já říkám“, „ty posloucháš“, „děkuji“) k procvičování správného pořadí ve společenské komunikaci.
Žák se zapojuje do her, které vyžadují spolupráci a komunikaci (např. jednoduché hádanky, skládání příběhu po částech) a kde se trénuje vzájemný respekt a naslouchání.
Učivo:
- Sociální hry
- Modelové situace
Vazby na další očekávané výsledky učení
Vzdělávací oblasti
- CPA-OSV-001-110-001 Rozpoznávat základní emoce.
- JJA-REV-001-110-001 Komunikovat vhodně v běžných situacích.
- JJA-REV-001-110-002 Zvládat základní pravidla komunikace.
- JJA-REV-001-110-007 Vyjádřit své dojmy (libost či nelibost) ze zhlédnutí divadelního a audiovizuálního díla.
- UKA-VYV-002-110-001 Zapojovat se do skupinové práce, vytvářet společné výtvarné projekty.