Účastnit se činností zaměřených na rozvoj vzájemného naslouchání, poznávání, spolupráce, důvěry.

JJA-REV-001-106-007

Komentář:

Očekávaný výsledek učení významně přispívá k zapojení žáka do sociální skupiny. Žák se učí naslouchat, vnímat sdělení ostatních a respektovat různorodost názorů. Zároveň se učí komunikovat s ostatními v rámci pravidel slušnosti a vzájemného respektu. Objevuje nové výrazy a obohacuje svou slovní zásobu, přičemž pomocí modelových schémat řeší různé komunikační situace.

Příklady aktivit: 

Žák se snaží vyjádřit, co slyšel po přečtení příběhu učitelem, například ukázáním obrázku, gestem nebo jednoduchou větou.

Žák používá jednoduché obrázkové modely (např. „já říkám“, „ty posloucháš“, „děkuji“) k procvičování správného pořadí ve společenské komunikaci.

Žák se zapojuje do her, které vyžadují spolupráci a komunikaci (např. jednoduché hádanky, skládání příběhu po částech) a kde se trénuje vzájemný respekt a naslouchání.

Učivo:

  • Sociální hry
  • Modelové situace

Vazby na další očekávané výsledky učení