Účastnit se nabízených aktivit podporujících wellbeing s ohledem na členy nejbližší sociální skupiny.
Komentář:
Znalostního základu výsledku učení žáci dosahují v oboru Člověk, jeho osobnost a svět práce, Jazyk a jazyková komunikace, Člověk, zdraví a bezpečí.
Učitel vytváří příležitosti pro žáky, aby se účastnili aktivit, které zohledňují nejen jejich vlastní potřeby, ale i potřeby ostatních (rodiny, kamarádů, členů školního kolektivu). Učitel pomáhá posilovat komunitu a rozvíjet důležité sociální dovednosti. Žáci se zapojují do skupinových činností.
Příklady aktivit:
Žák rozvíjí prostřednictvím dramatizace a hraní rolí (např. hra na obchod nebo pomoc kamarádovi v nouzi) sociální dovednosti, empatii a komunikační schopnosti.
Žák využívá skupinovou relaxaci a mindfulness k uvolnění, podpoře vnímání vlastního těla i druhých a rozvoji vnitřního klidu. Využívá například dechová cvičení s bublinami, masáže nebo poslouchá relaxační hudbu.
Žák se zúčastní společných akcí zaměřených na týmovou práci (např. společná výzdoba třídy nebo příprava svačiny či občerstvení pro spolužáky).
Hodnoty:
- Důstojný život