Provádět jednoduché pohybové úkony za hudebního či rytmického doprovodu.

CZA-TEV-001-106-004

Komentář:

Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na pohybové úkony za hudebního a rytmického doprovodu. Navazuje na dovednosti získané v předchozím výsledku učení. Žák zdokonaluje své pohybové dovednosti v rámci rytmu a hudby. Cílem je rozvíjet schopnost pohybovat se v souladu s hudebním nebo rytmickým doprovodem. Žák se například pohybuje pomalu či rychle nebo reaguje na hudbu a provádí daný pohyb v určeném rytmu.

Příklady aktivit:

Žák chodí ve 4/4 rytmu, například: krok, krok, krok, krok nebo krok, pauza, krok, pauza, případně jiná rytmická variace podle pokynů.

Žák běhá na místě, otáčí se nebo skáče podle rytmu hudby – může měnit směr, tempo nebo výšku skoků podle změn hudebního doprovodu.

Žák si vezme šátek a pohybuje se s ním v rytmu hudby – mává šátkem, krouží s ním nebo zapojuje celé tělo do volného pohybu.

Žák improvizovaně tančí nebo se pohybuje podle hudby – například reaguje na změnu tempa, rytmu nebo nálady skladby.

Žák se v kruhu střídá v jednoduchých rytmických pohybech – například tleskání, podupávání, dupání, lusknutí do rytmu hudby nebo metronomu.

Žák se účastní pohybové hry Zastav se na hudbu – při zastavení hudby ztuhne v pohybu (statue), poté pokračuje v rytmu.

Žák opakuje pohybové vzory podle učitele nebo spolužáka – například tleskání do rytmu, pohyby rukama či nohama v určitém sledu.

Žák vytváří vlastní krátkou pohybovou sekvenci v rytmu hudby – například sérii kroků, otoček nebo skoků.

Učivo:

Rytmická a kondiční cvičení:

  • rytmická cvičení
  • kondiční cvičení
  • rytmické a kondiční formy cvičení s hudbou a rytmickým doprovodem 

Pohyb a hudba:

  • vyjádření rytmu pohybem
  • sladění jednoduchého pohybu s hudbou
  • jednoduché tanečky
  • nápodoba pohybů

Vazby na další očekávané výsledky učení