Provádět jednoduché pohybové úkony za hudebního či rytmického doprovodu.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na pohybové úkony za hudebního a rytmického doprovodu. Navazuje na dovednosti získané v předchozím výsledku učení. Žák zdokonaluje své pohybové dovednosti v rámci rytmu a hudby. Cílem je rozvíjet schopnost pohybovat se v souladu s hudebním nebo rytmickým doprovodem. Žák se například pohybuje pomalu či rychle nebo reaguje na hudbu a provádí daný pohyb v určeném rytmu.
Příklady aktivit:
Žák chodí ve 4/4 rytmu, například: krok, krok, krok, krok nebo krok, pauza, krok, pauza, případně jiná rytmická variace podle pokynů.
Žák běhá na místě, otáčí se nebo skáče podle rytmu hudby – může měnit směr, tempo nebo výšku skoků podle změn hudebního doprovodu.
Žák si vezme šátek a pohybuje se s ním v rytmu hudby – mává šátkem, krouží s ním nebo zapojuje celé tělo do volného pohybu.
Žák improvizovaně tančí nebo se pohybuje podle hudby – například reaguje na změnu tempa, rytmu nebo nálady skladby.
Žák se v kruhu střídá v jednoduchých rytmických pohybech – například tleskání, podupávání, dupání, lusknutí do rytmu hudby nebo metronomu.
Žák se účastní pohybové hry Zastav se na hudbu – při zastavení hudby ztuhne v pohybu (statue), poté pokračuje v rytmu.
Žák opakuje pohybové vzory podle učitele nebo spolužáka – například tleskání do rytmu, pohyby rukama či nohama v určitém sledu.
Žák vytváří vlastní krátkou pohybovou sekvenci v rytmu hudby – například sérii kroků, otoček nebo skoků.
Učivo:
Rytmická a kondiční cvičení:
- rytmická cvičení
- kondiční cvičení
- rytmické a kondiční formy cvičení s hudbou a rytmickým doprovodem
Pohyb a hudba:
- vyjádření rytmu pohybem
- sladění jednoduchého pohybu s hudbou
- jednoduché tanečky
- nápodoba pohybů
Vazby na další očekávané výsledky učení
Vzdělávací oblasti
- CZA-TEV-001-110-002 Zvládat osvojené pohybové dovednosti a používat je v individuálních a skupinových pohybových činnostech.
- CZA-TEV-001-110-004 Projevit svou fantazii při provedení jednoduché pohybové aktivity s hudebním doprovodem.
- CZA-TEV-001-110-006 Podílet se na pohybových aktivitách spolu s ostatními žáky a vnímat význam pohybových aktivit pro zdraví.
- UKA-HUV-004-110-003 Propojit pohyb s hudbou, zvládnout základní kroky jednoduchého tance.