Vyjadřovat své emoce a prožitky prostřednictvím různých uměleckých forem.

KLA-KKT-000-106-001

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE: 

Učitel využívá multisenzorické podněty (zvuky, hudbu, vůně, materiály) k vyvolání emocí a jejich následnému výtvarnému zpracování podle možností žáků.

Zapojuje žáky do rytmických a zvukových vyjádření s hudebními nástroji či vlastním tělem (tleskání, bubnování, zpěv). Pod jeho vedením (popř. nápodobou) tak žáci vyjadřují různé situace (např. veselou či smutnou náladu, počasí – déšť, vítr, bouřku nebo zvuky a pohyby zvířat).

Připravuje se žáky krátké scénky za užití pantomimy nebo jednoduchého divadelního představení, kde se žáci vyjadřují pomocí gest, mimiky a pohybu.

Čte žákům příběhy a podněcuje je k vyjádření děje nebo konkrétních momentů z příběhu pomocí kresby, dramatizace nebo hudebního doprovodu.

Prohlíží si se žáky fotografie a obrázky či kresby a společně sdílejí verbálně či neverbálně (za užití návodných otázek), co se na obraze děje.

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

  • Žák reaguje na hudbu, vizuální podněty nebo příběhy gesty, tancem či jiným pohybem, který vyjadřuje jeho emocionální reakci.
  • Projevuje radost při tvořivých činnostech.
  • Vybírá si barvy, tvary nebo materiály podle svého momentálního rozpoložení (např. volí jasné barvy pro radostné pocity, tmavé pro smutek).

Vazby na další očekávané výsledky učení