Reagovat pohybem na hudbu, osvojit si základní taneční prvky.

UKA-HUV-004-106-004

Komentář:

Očekávaný výsledek učení prohlubuje žákovo vnímání hudby o nový prvek – pohyb. Cílem výsledku učení je propojení pohybu a hudby, přičemž je brán ohled na její charakter. Tento výstup rozšiřuje žákovy dovednosti v oblasti tance, učí ho vnímat hudbu rytmicky a rozvíjí jeho emocionální cítění.

Příklady aktivit: 

Žák se učí tančit mazurku, lidový tanec ve třídobém taktu. Učitel mu ukáže základní kroky a následně je žák provádí v kroužku, aby si osvojil pohybové koordinace a rytmus. Učitel ho povzbuzuje ke vnímání hudby a reakci na její změny v tempu. Aktivita je doprovázena reprodukovanou hudbou, která pomáhá žákovi lépe vnímat rytmus a správně reagovat na jeho změny. V rámci pohybové hry může žák reagovat na pokyny učitele, například „Skok doprava“ nebo „Otáčení do kroužku“, čímž si rozvíjí prostorové vnímání a soulad pohybu s hudbou.

Učivo:

  • Seznámení s lidovými písněmi ve dvoudobém a třídobém taktu, pochody, mazurkami a snadnými tanci v kroužku a ve dvojicích
  • Propojení hudby a pohybu prostřednictvím písní s předlohou a pohybovou nápodobou učitele
  • Využití reprodukované hudby pro prostorové hry a rozvoj reakce na změny tempa, rytmu a dynamiky v hudbě
  • Nácvik lidových tanců a umělých písní doprovázených pohybem
  • Hudebně-pohybové hry podporující smysl pro rytmus, koordinaci a kreativitu

Vazby na další očekávané výsledky učení