Projevit svou fantazii při provedení jednoduché pohybové aktivity s hudebním doprovodem.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na pohybové aktivity, které využívají hudební a rytmický doprovod. Žák dále rozvíjí a zlepšuje již získané dovednosti. Vyjadřuje se prostřednictvím pohybu v souladu s hudebním rytmem nebo melodií. Tato aktivita pomáhá rozvíjet nejen motorické dovednosti, ale také kreativitu a schopnost vyjadřovat se pohybem, což je důležitá součást tělesné výchovy. Cílem je to, aby se žák cítil pohodlně při experimentování s pohyby a dokázal přizpůsobit své pohyby hudebnímu doprovodu.
Příklady aktivit:
Žák používá míč (ideálně lehký a měkký) a pohybuje s ním v rytmu – například si míč předává nebo ho vyhazuje podle daného rytmu.
Žák se zapojuje do skupinových aktivit spojených s míči a hudbou. Stojí v kruhu se spolužáky, přičemž každý má svůj míč. Když se pustí hudba s jasně vyznačeným rytmem, například jednoduchý popový rytmus nebo dětská melodie, žák začíná pracovat s míčem v rytmu hudby. Míč si předává se spolužáky podle rytmu, například na každý druhý takt, a v určitých chvílích ho může lehce odrazit od země, když slyší určitý hudební motiv. V dalších pasážích hudby žák tleská nebo drží míč a krouží s ním nad hlavou. Postupně se tempo hudby mění, a žák tak reaguje na rychlejší či pomalejší rytmy. V pokročilejší variantě žák přidává jednoduché taneční kroky nebo pohyby, které ladí s hudbou, například krok vpřed a vzad, otočení dokola či lehké poskoky.
Učivo:
Rytmická a kondiční cvičení:
- rytmická cvičení
- kondiční cvičení
- vyjádření rytmu pohybem
- sladění jednoduchého pohybu s hudbou
- jednoduché tanečky
- cvičení s hudbou a rytmickým doprovodem
- vyjádření nálady pohybem