Zvládat osvojené pohybové dovednosti a používat je v individuálních a skupinových pohybových činnostech.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení směřuje k osvojení pohybových dovedností. Hybnost si žák rozvíjí v individuálních nebo skupinových činnostech a manipulací s různým náčiním a nářadím. V rámci osvojování pohybových dovedností se žák například zdokonaluje v běhu, skákání, házení, chytání, rovnováze, koordinaci či různých sportovních dovednostech. Získané zkušenosti se učí využívat ve skupinových činnostech (např. při hrách či týmových sportech).
Příklady aktivit:
Žák si osvojuje pohybové dovednosti, například v těchto pohybových činnostech: házení a chytání míče oběma rukama, házení míče na cíl (např. koš nebo kužel), kopání míče do cíle nebo mezi kužely, cvičení s velkým míčem (sezení na míči nebo balancování).
Žák si osvojuje pohybové dovednosti prostřednictvím chůze nebo běhu na krátké vzdálenosti po různých površích (např. trávník, dlažba), běhání kolem značek nebo překážek, účasti na jednoduchých závodech v běhu na čas, skákání na místě nebo přes nízkou překážku, přeskakování švihadla či lana položeného na zemi a procházení jednoduché dráhy s různými pohyby (chůze, běh, skoky).
Žák se účastní týmových her, jako je přehazovaná s měkkým míčem, fotbal s malým míčem a zjednodušenými pravidly, floorball (posouvání míčku holemi do branky a jednoduché přihrávky), nebo her na reakci, například zastavení, když učitel řekne „Stop.“.
Žák cvičí s rytmem a provádí pohyby podle hudby, například tleská nebo provádí krokování.
Učivo:
Atletika a průpravné činnosti:
- průpravné atletické činnosti
- starty
- běhy na dráze
- běhy v terénu (podle schopností a možností žáků)
- skok do dálky
- skok do výšky
- přeskoky
- hod míčkem (podle možností a vybavení školy)
Gymnastika a cvičení na nářadí:
- vis (úchop, stisk)
- gymnastika – posilovací cvičení
- gymnastika – koordinační cvičení
- rozvoj rovnováhy a stability
- cvičení s náčiním
- cvičení na vybraném nářadí
Další pohybové aktivity:
- kondiční cvičení
- průpravná cvičení
- pohybové hry
- varianty chůze
Vazby na další očekávané výsledky učení
Vzdělávací oblasti
- CZA-TEV-001-106-002 Využívat osvojené pohybové dovednosti v individuálních a skupinových pohybových činnostech.
- CZA-TEV-001-106-003 Provádět jednoduché pohybové úkony na základě pokynů, povelů a signálů.
- CZA-TEV-001-106-004 Provádět jednoduché pohybové úkony za hudebního či rytmického doprovodu.
- CZA-TEV-001-106-007 Vnímat jiné žáky a uvědomovat si odlišné schopnosti v pohybových dovednostech.