Podílet se na pohybových aktivitách spolu s ostatními žáky a vnímat význam pohybových aktivit pro zdraví.

CZA-TEV-001-110-006

Komentář:

Očekávaný výsledek učení rozvíjí pohybové dovednosti žáka v kooperaci s ostatními žáky. Žák vnímá pohybové aktivity jako důležitou součást zdravého životního stylu. Učitel vede žáky k vytváření kladného vztahu k pohybovým aktivitám a jejich využití ve volném čase (procházky, výlety a další). Učitel zařazuje pohybové aktivity i mimo hodiny tělesné výchovy.

Příklady aktivit:

Žák se účastní hry Honzo, vstávej!, při níž sedí v kruhu a reaguje na zavolání svého jména (nebo jiného signálu, např. barvy, čísla či zvířecího zvuku) tak, že rychle vstane, oběhne kruh a znovu si sedne.

Žák se zapojuje do her s padákem, při nichž společně s ostatními vytváří vlny, třese padákem, střídá pohyb ze dřepu do stoje, schovává se pod něj nebo na něj pokládá předměty.

Žák se účastní skupinové rozcvičky, při níž spolupracuje s ostatními na provádění různých cviků, například protahovacích a posilovacích.

Žák se zapojuje do pohybových her, jako je Na honěnou, Škatulata, hejbejte se, Honzo, vstávej nebo přetahovaná.

Žák se účastní týmových sportů přizpůsobených jeho možnostem, například fotbalu nebo boccii.

Učivo:

Zdravotně zaměřená cvičení a pohybové aktivity:

  • průpravná cvičení
  • koordinační a rovnovážná cvičení
  • kompenzační cvičení
  • dechová cvičení
  • jiná zdravotně zaměřená cvičení
  • jógová cvičení
  • vyrovnávací cvičení
  • kondiční cvičení
  • koncentrační a postřehová cvičení
  • psychomotorické hry a cvičení

Pohybový režim a rozvoj schopností:

  • pravidelný pohybový režim
  • pohybové aktivity
  • rozvoj rychlostních schopností
  • rozvoj vytrvalostních schopností
  • rozvoj silových schopností
  • rozvoj koordinačních schopností
  • prevence svalových dysbalancí
  • korekce svalových dysbalancí

Hry a cvičení:

  • pohybové hry s různým zaměřením
  • pohybové hry s netradičními pomůckami
  • hry s upravenými pravidly
  • cvičení s náčiním
  • cvičení na vybraném nářadí

Sociální a emoční rovina:

  • komunikace s ostatními žáky
  • zpracování a uvolnění stresu pohybem

Vazby na další očekávané výsledky učení