Podílet se na pohybových aktivitách spolu s ostatními žáky a vnímat význam pohybových aktivit pro zdraví.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení rozvíjí pohybové dovednosti žáka v kooperaci s ostatními žáky. Žák vnímá pohybové aktivity jako důležitou součást zdravého životního stylu. Učitel vede žáky k vytváření kladného vztahu k pohybovým aktivitám a jejich využití ve volném čase (procházky, výlety a další). Učitel zařazuje pohybové aktivity i mimo hodiny tělesné výchovy.
Příklady aktivit:
Žák se účastní hry Honzo, vstávej!, při níž sedí v kruhu a reaguje na zavolání svého jména (nebo jiného signálu, např. barvy, čísla či zvířecího zvuku) tak, že rychle vstane, oběhne kruh a znovu si sedne.
Žák se zapojuje do her s padákem, při nichž společně s ostatními vytváří vlny, třese padákem, střídá pohyb ze dřepu do stoje, schovává se pod něj nebo na něj pokládá předměty.
Žák se účastní skupinové rozcvičky, při níž spolupracuje s ostatními na provádění různých cviků, například protahovacích a posilovacích.
Žák se zapojuje do pohybových her, jako je Na honěnou, Škatulata, hejbejte se, Honzo, vstávej nebo přetahovaná.
Žák se účastní týmových sportů přizpůsobených jeho možnostem, například fotbalu nebo boccii.
Učivo:
Zdravotně zaměřená cvičení a pohybové aktivity:
- průpravná cvičení
- koordinační a rovnovážná cvičení
- kompenzační cvičení
- dechová cvičení
- jiná zdravotně zaměřená cvičení
- jógová cvičení
- vyrovnávací cvičení
- kondiční cvičení
- koncentrační a postřehová cvičení
- psychomotorické hry a cvičení
Pohybový režim a rozvoj schopností:
- pravidelný pohybový režim
- pohybové aktivity
- rozvoj rychlostních schopností
- rozvoj vytrvalostních schopností
- rozvoj silových schopností
- rozvoj koordinačních schopností
- prevence svalových dysbalancí
- korekce svalových dysbalancí
Hry a cvičení:
- pohybové hry s různým zaměřením
- pohybové hry s netradičními pomůckami
- hry s upravenými pravidly
- cvičení s náčiním
- cvičení na vybraném nářadí
Sociální a emoční rovina:
- komunikace s ostatními žáky
- zpracování a uvolnění stresu pohybem
Vazby na další očekávané výsledky učení
Vzdělávací oblasti
- CZA-TEV-001-106-001 Podílet se na zapojení do širokého spektra aplikovaných pohybových aktivit odpovídajících aktuálnímu zdravotnímu stavu.
- CZA-TEV-001-106-002 Využívat osvojené pohybové dovednosti v individuálních a skupinových pohybových činnostech.
- CZA-TEV-001-106-004 Provádět jednoduché pohybové úkony za hudebního či rytmického doprovodu.
- CZA-TEV-001-106-006 Zdokonalovat základní pohybové činnosti spolu s ostatními žáky.
- CZA-TEV-001-106-007 Vnímat jiné žáky a uvědomovat si odlišné schopnosti v pohybových dovednostech.