Zapojovat se do spolupráce ve skupině.

KPA-KPB-000-110-001

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE: 

Učitel přiděluje žákům konkrétní role při společné činnosti (např. jeden míchá těsto, druhý drží misku, třetí přináší suroviny), aby měl každý možnost přispět k výsledku.

Zařazuje aktivity vyžadující spolupráci, jako je stavění stavebnic, skládání puzzle nebo pohybové hry s cílem (např. udržet míč ve vzduchu pomocí týmové práce).

Za pomoci obrázků, kartiček s pokyny nebo jednoduchých frází („Podám ti.“, „Držíme spolu.“, „Pomohu ti.“) žákům ukazuje, jak se mohou aktivně zapojit do spolupráce.

Organizuje úkoly, při kterých žáci společně pečují o své okolí (např. zalévání květin, úklid herních koutků, příprava pomůcek na výuku).

Zadává napříč různými vyučovacími předměty úkoly, při nichž každý žák přispěje svým dílem k vytvoření společného výsledku (např. koláž, malba na velký papír, společná výroba dekorací).

Trénuje se žáky jednoduché komunikační dovednosti podporující spolupráci, jako je poděkování, prosba o pomoc nebo sdílení materiálů.

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

  • Žák reaguje na pokyny učitele nebo spolužáků a zapojuje se do společné činnosti. Ujímá se jednoduchých úkolů v rámci skupinové aktivity a snaží se je dokončit.
  • Spolupracuje s ostatními při sdílených každodenních činnostech i běžných úkolech (např. podává pomůcky, pomáhá spolužákovi nebo společně řeší úkol).
  • Komunikuje při společné práci verbálně nebo neverbálně se spolužáky (např. přikyvuje, ukazuje na předměty nebo používá jednoduché fráze jako „Prosím.“„Děkuji.“).
  • Zná pravidla spolupráce (např. čeká, až na něj přijde řada, dělí se o materiály, hraje společné hry podle pravidel).

Vazby na další očekávané výsledky učení