Zapojovat se do skupinové práce, vytvářet společné výtvarné projekty.

UKA-VYV-002-110-001

Komentář:

Očekávaný výsledek učení vede žáka k toleranci, vnímání a hodnocení spolužáků. Žák využívá mezipředmětové vztahy a uplatňuje své názory a postřehy. Učí se komunikovat a žít ve skupině, utvářet dobré mezilidské vztahy ve třídě. Žák respektuje pravidla práce v týmu, spolupracuje a podporuje ostatní, čímž rozvíjí toleranci.

Prostřednictvím vlastní tvorby žák vyjadřuje své prožitky a postoje vůči jevům ve společnosti. Učí se hodnotit vlastní práci i práci druhých.

Příklady aktivit:

Žák ve skupině se spolužáky vytvoří velký společný obraz vesnice (nebo města), kde každý dostane úkol vytvořit jednu část – například dům, obchod, školu, park nebo hřiště. Každý žák nejprve nakreslí svůj návrh a krátce ho ostatním popíše (podpora komunikace a vyjádření vlastního názoru). Poté všichni společně lepí a malují své návrhy na velký papír. Během práce si žáci navzájem pomáhají (např. při stříhání, lepení, míchání barev). Na závěr každý popíše, co vytvořil, a ostatní mohou jeho práci ohodnotit (rozvoj dovednosti hodnotit a respektovat práci druhých).

Učivo:

  • Spolupráce ve skupině s důrazem na respektování pravidel týmové práce a podporu vzájemné pomoci
  • Uplatnění vlastních myšlenek a názorů při tvorbě výtvarných projektů, s následnou prezentací výsledků
  • Účast ve výtvarných soutěžích, kde se žáci mohou rozvíjet a zlepšovat své kreativní dovednosti
  • Rozšíření kulturního rozhledu prostřednictvím návštěv divadel, galerií a dalších kulturních akcí, které inspirují výtvarnou tvorbu

Vazby na další očekávané výsledky učení