Uplatňovat základní výtvarné dovednosti při realizaci vlastní tvorby.

UKA-VYV-002-110-002

Komentář:

Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na uplatnění žákových vlastních názorů a postřehů při realizaci výtvarné tvorby. Žák využívá praktické dovednosti, jako je manipulace s různými nástroji a pomůckami. Učí se kriticky hodnotit svou tvorbu i tvorbu ostatních.

Příklady aktivit:

Žák si vybere různé papíry, látky, přírodniny (listy, klacíky) a z připravených materiálů vytvoří koláž na téma Co mám rád/a. Při práci si volí materiály a nástroje podle vlastního uvážení (lepidlo, nůžky, štětce). Po dokončení krátce představí svůj obrázek ostatním a řekne, proč si vybral právě tyto prvky.

Učivo:

  • Rozvoj smyslu pro výtvarné tvoření a schopnosti vyjádřit tvůrčí záměr prostřednictvím vhodně zvolené výtvarné techniky a materiálů
  • Řešení plochy a prostoru v kontextu výtvarné tvorby, s důrazem na výběr správných nástrojů a pomůcek
  • Prezentace vlastních výtvarných prací na školních výstavách a akcích, včetně pracovní prezentace pod vedením učitele
  • Využití tradičních i netradičních výtvarných technik (kresba, malba, grafika) a jejich kombinace pro dosažení originálních výsledků
  • Prostorová tvorba zaměřená na práci s různými materiály (papír, textil, hlína, modelína) a jejich kombinování pro tvorbu trojrozměrných děl
  • Vnímání a porovnávání vlastních výtvarných výsledků s pracemi ostatních, což podporuje sebereflexi a vzájemnou inspiraci

Vazby na další očekávané výsledky učení