Uplatňovat ve své tvorbě vlastní zkušenosti, fantazii, zrakové, hmatové a sluchové vjemy.

UKA-VYV-003-106-001

Komentář:

Očekávaný výsledek učení vede žáka k vyjádření vjemů, emocí, pocitů, prožitků, nálad a představ. Žák ztvárňuje pomocí výtvarných prostředků své výtvarné představy a při tvorbě využívá všechny smysly – zrak, sluch i hmat.

Příklady aktivit:

Žák se účastní smyslového malířského workshopu. Pracuje v kreativním prostoru, kde má k dispozici různé materiály pro malování, modelování a hmatové aktivity (např. barevné papíry, štětce, temperové barvy, modelínu, různé textury).

Žák se účastní aktivity rozdělené do několika částí, při níž je kladen důraz na rozvoj různých smyslů. V části zaměřené na zrakovou percepci žák maluje obrázek, který reprezentuje to, co vidí a co mu přináší radost nebo klid. V části zaměřené na hmatovou percepci využívá různé textury k vytvoření obrazu nebo tvaru pouze pomocí hmatového vnímání. V části zaměřené na rozvoj sluchové percepce po krátkém poslechu hudby nebo zvuků z přírody maluje obraz inspirovaný zvuky, které slyšel. V závěrečné části rozvíjí originalitu a fantazii tím, že do svých výtvorů zakomponuje osobní prožitky, například význam různých barev nebo tvarů.

Učivo:

  • Rozvoj smyslového vnímání (zrakového, sluchového, hmatového) v průběhu výtvarné činnosti
  • Podpora kreativity a originality prostřednictvím různých výtvarných technik a experimentů
  • Využití osobních prožitků, emocí a fantazie při tvorbě
  • Aktivní zapojení do výtvarných experimentů zaměřených na soustředění a pozornost
  • Práce s různými materiály a nástroji pro podporu smyslových vjemů
  • Smyslové vnímání a pohyb propojené s výtvarným vyjádřením
  • Porovnání a interpretace vlastní tvorby ve vztahu k ostatním

Vazby na další očekávané výsledky učení