Vyjádřit své prožitky vlastní tvorbou prostřednictvím rozmanitých prostředků a technik.
UKA-VYV-002-106-003
Komentář:
Očekávaný výsledek učení navazuje na dovednosti žáka, které získal při uplatňování praktických činností, jako je manipulace s různými nástroji a pomůckami a příprava na výtvarné techniky. Důležité je to, co ve své výtvarné tvorbě objeví on sám a zda je se svým vyjádřením spokojený. Žák by měl mít dostatek příležitostí k nacházení vlastní cesty.
Příklady aktivit:
Žák prochází smyslovou cestou s přírodninami. Sbírá různé přírodniny (listy, kameny, šišky) a vytváří z nich koláž na papíře. Používá nejen zrak, ale i hmat k poznání různých textur materiálů. K vytvořené koláži přidává kresbu pomocí pastelek nebo kříd, podle toho, co se mu líbí.
Učivo:
- Příprava na výtvarné techniky a manipulace s nástroji a pomůckami pro rozvoj výtvarného projevu
- Podpora samostatnosti a vlastního objevování, sebevyjádření a hledání vlastní cesty ve tvorbě
- Záznam smyslových zážitků, emocí, pocitů a fantazijních představ prostřednictvím výtvarné činnosti, s vědomým zapojením všech smyslů (zrak, sluch, hmat, čich)
- Práce s tradičními i netradičními výtvarnými materiály a nástroji, včetně kombinace různých výtvarných technik pro kreativní vyjádření
Vazby na další očekávané výsledky učení
Následující
Vzdělávací oblasti
- CPA-CSP-003-110-002 Zhotovit výrobky z rozmanitých druhů technických materiálů za využití různých postupů (technik).
- JJA-REV-001-110-005 Zprostředkovat vlastní zážitky a popsat své pocity.
- UKA-VYV-002-110-001 Zapojovat se do skupinové práce, vytvářet společné výtvarné projekty.
- UKA-VYV-002-110-002 Uplatňovat základní výtvarné dovednosti při realizaci vlastní tvorby.
- UKA-VYV-003-110-001 Reagovat vlastní tvorbou na zhlédnutý animovaný nebo hraný film.