Zapojovat se do nabízených aktivit podporujících péči o své potřeby.

PTP-000-000-106-001

Komentář:

Znalostního základu výsledku učení žáci dosahují v oboru Člověk a jeho svět, Člověk, jeho osobnost a svět práce, Člověk, zdraví a bezpečí.

Učitel pomocí vizuálních pomůcek, praktických ukázek a pravidelných rutinních činností vede žáky k tomu, aby se učili starat se o sebe a přebírat zodpovědnost za svou pohodu a zdraví. Žák napodobuje a opakuje slova, dotýká se předmětů a manipuluje s nimi podle pokynů.

Příklady aktivit:

Žák hraje hru Oblékání podle počasí: Co si vezmu dnes, jejímž cílem je umět zvolit vhodné oblečení podle počasí. Učitel připraví obrázky různých typů počasí (např. slunce, déšť, sníh nebo vítr). Žák k obrázkům počasí přiřazuje vhodné oblečení (např. kabát, tričko, holínky nebo čepici).

Žák rozpoznává různé druhy materiálů. Pracuje se sáčky obsahujícími vzorky materiálů (např. bavlna, hedvábí, plast, papír, kov), zkoumá je hmatem a pokouší se určit, o jaký materiál se jedná.

Žák aktivně pečuje o své tělo. Má osvojené kroky základní hygieny (mytí rukou, obličeje, čištění zubů). Využívá vizuální rozvrh pro organizaci školního dne a pro zvládání rutinních činností.

Hodnoty:

  • Důstojný život

Vazby na další očekávané výsledky učení