Psát písmena a jednoduchá slova, případně také podle diktátu.
Komentář:
Očekávaný výstup učení se zaměřuje na prohlubování získaných dovedností při psaní písmen hůlkovým písmem, jejich zdokonalování a dodržování správných tvarů. Žák si osvojuje písmena celé abecedy a neustále zdokonaluje psaní tvarů hůlkového písma. Pokud žák psaní hůlkových písmen zvládá, může zapisovat písmena a jednoduchá slova podle diktátu.
Příklady aktivit:
Žák se zaměřuje na psaní hůlkových písmen. Učitel může diktovat hlásky, žák píše jednotlivá písmena, přičemž se soustředí na správný tvar a umístění písmene na řádku. Pokud žák potřebuje, může se dívat do předlohy. Ke psaní může využívat také počítačové programy, které mu umožní lépe si zapamatovat tvar písmene.
Žák zvládající psaní písmen, přechází ke psaní slabik, případně také podle diktátu. Žák se zaměřuje na psaní jím zvládnutých hůlkových písmen a učitel mu může diktovat jednotlivá písmena nebo slabiky (např. A, B, C, „ma“, „ba“). Žák píše na různé podklady, například do písku, na papír nebo na fólii, přičemž dbá na správný tvar písmen a jejich umístění. Počítačové programy mu pomáhají s trénováním psaní a zlepšováním dovedností.
Učivo:
- Psaní hůlkového písma
- Úprava psaného textu
- Psaní pomocí PC