Opisovat jednoduchá slova.
JJA-CAP-002-106-002
Komentář:
Očekávaný výsledek učení umožňuje žákovi získat základní dovednosti v písemné komunikaci. Žák si prohlubuje dovednost správného způsobu psaní, orientaci na řádku, na stránce a vnímá komunikační funkci písemného projevu.
Příklady aktivit:
Žák opisuje písmena hůlkové abecedy, poté slabiky, slova a krátká slovní spojení (např. „moje máma“). Nejprve písmeno obtáhne, poté zkouší napodobit přesný tvar. Učitel se v průběhu psaní ujišťuje, že žák ví, co píše. Pokud žák zvládne psaní písmen, přechází ke psaní slabik. Tomuto kroku předchází cvičení fonematického sluchu – žák umí slabiku rozložit na hlásky.
Učivo:
- Psaní hůlkového písma
- Slabiky
- Slova podle nápovědy
- Opis jednoduchých slov