Opisovat jednoduchá slova.

JJA-CAP-002-106-002

Komentář:

Očekávaný výsledek učení umožňuje žákovi získat základní dovednosti v písemné komunikaci. Žák si prohlubuje dovednost správného způsobu psaní, orientaci na řádku, na stránce a vnímá komunikační funkci písemného projevu.

Příklady aktivit:

Žák opisuje písmena hůlkové abecedy, poté slabiky, slova a krátká slovní spojení (např. „moje máma“). Nejprve písmeno obtáhne, poté zkouší napodobit přesný tvar. Učitel se v průběhu psaní ujišťuje, že žák ví, co píše. Pokud žák zvládne psaní písmen, přechází ke psaní slabik. Tomuto kroku předchází cvičení fonematického sluchu – žák umí slabiku rozložit na hlásky.

Učivo:

  • Psaní hůlkového písma
  • Slabiky
  • Slova podle nápovědy
  • Opis jednoduchých slov

Vazby na další očekávané výsledky učení