Psát probraná písmena.
JJA-CAP-002-106-003
Komentář:
Očekávaný výsledek učení vede žáka k upevňování správných hygienických a pracovních návyků při psaní. Žák dbá na správné sezení a držení psacího náčiní. Postupně se učí psát tvary jednotlivých písmen, zpřesňuje je, dodržuje velikost písma a umístění na řádku.
Příklady aktivit:
Žák před psaním provede uvolňovací cviky ruky, zápěstí a prstů a doplní motivační říkanku: „Všechny moje prsty schovaly se v hrsti. Spočítám je hned – jedna, dva, tři, čtyři, pět.“ Učitel žákovi připomíná správné držení tužky (např. mezi palcem a ukazováčkem) a správný sed u stolu – záda rovná, chodidla na zemi.
Učivo:
- Rozeznávání hlásek a psaní písmen
- Hygienické a pracovní návyky při psaní
- Speciální nácvik psaní s podpůrnými prostředky
- Směrová orientace
- Orientace na řádku a na stránce