Měřit a porovnat vzdálenosti mezi předměty a délky předmětů.

MAA-MAT-004-110-003

Komentář:

Očekávaný výsledek učení vede žáka k měření a porovnávání vzdáleností mezi předměty. Žák využívá měřidla a standardní i nestandardní jednotky délky k odhadu, měření a porovnávání. Například prostřednictvím krokování a měření určuje velikosti předmětů a vzdálenosti mezi nimi.

Příklady aktivit:

Žák měří délku a vzdálenosti pomocí provázku, pravítka, metru nebo svinovacího pásma. Porovnává délky různých předmětů v učebně nebo venku.

Žák odhaduje vzdálenost pomocí krokování nebo opakovaného pokládání latě. Učí se odhadovat a ověřovat délku vlastním tělem nebo dostupnými pomůckami.

Žák měří vzdálenost mezi stromy, délku lavičky, šířku branky nebo vzdálenost mezi dvěma spolužáky. Aktivita probíhá venku a rozvíjí schopnost odhadovat a porovnávat délky ve známém prostředí.

Žák nejprve odhadne délku vybraného předmětu (např. stolu, dveří, knihy), poté ji změří a porovná svůj odhad se skutečností. Tímto způsobem si buduje cit pro rozměry a propojuje praktické zkušenosti s matematickým myšlením.

Učivo:

  • Měření délek předmětů
  • Měření vzdálenosti mezi předměty

Vazby na další očekávané výsledky učení