Podílet se na využití tabulky k záznamu nečíselných dat.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení seznamuje žáka s možností využití jednoduché tabulky k zaznamenávání dat. Vede ho k vytváření přehledného zápisu informací, které může běžně využívat. Učí ho pracovat s časem při sestavování denních, týdenních nebo měsíčních plánů. Procvičuje řazení informací podle daných kritérií a jejich zápis do tabulky. Ve formě tabulky žák vytváří jednoduché seznamy, popisy k obrázkům nebo doplňuje chybějící údaje do řádků či sloupců. Učitel při tom pomáhá vybírat témata související s potřebami a zájmy žáka.
Příklady aktivit:
Žák se nejprve orientuje v jednoduché tabulce pomocí barevného rozlišení řádků a sloupců.
Žák na vytištěné tabulce trénuje pohyb v tabulce na úrovni jednotlivých buněk pokládáním nebo odebíráním předmětů.
Žák v digitálním prostředí pak procvičuje dovednost kopírování a vkládání textu a zároveň vkládá slova nebo znaky na konkrétní místa v tabulce.
Učivo:
- Využívání tabulky pro záznamy nečíselných dat
- Použití tabulky pro kalendář, rozvrh, jídelníček
- Tvorba seznamu žáků ve třídě, oblíbených filmů, jídel