Uplatňovat základní pravidla bezpečnosti při cestě do školy, v okolí školy i ve škole.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na osvojení základních pravidel bezpečnosti. Žák si prohlubuje porozumění osobní bezpečnosti během cesty do školy, ve škole i v jejím okolí. Učí se rozpoznávat osobní nebezpečí, včetně sociálně patologických jevů, jako je například šikana, zneužívání a týrání. K prevenci těchto jevů využívá učitel vhodné digitální, obrazové a didaktické materiály. Žák se seznamuje s pojmem protiprávní jednání (např. krádeže) a na modelových situacích si osvojuje správné postupy a strategie jednání v těchto situacích.
Příklady aktivit:
Žák využívá bezpečnostní piktogramy jako pomůcku k lepšímu pochopení různých situací.
Žák se prostřednictvím modelových situací seznamuje s pravidly chování na přechodech pro chodce. Pro lepší názornost používá figurky a hračky.
Učivo:
- Osobní bezpečí a chování v krizových situacích
- Nebezpečí ohrožení sociálně patologickými jevy a jejich prevence
- Protiprávní jednání a jeho postih (krádež, šikana, zneužívání, týrání)
Vazby na další očekávané výsledky učení
Vzdělávací oblasti
- CAP-CAP-003-110-008 Dodržovat základní pravidla bezpečného pobytu v přírodě.
- CAS-CAS-002-110-004 Vnímat a reagovat na různé druhy rizikového chování lidí a řešit je s pomocí naučených stereotypů.
- CAS-CAS-004-110-003 Osvojit si nezbytné dovednosti potřebné k ochraně osob za mimořádných událostí.
- CPA-CSP-005-110-003 Dodržovat základní zásady bezpečného kontaktu se zvířaty.
- CPA-CSP-008-110-001 Dodržovat základní zásady bezpečnosti a hygieny práce.
- CPA-OSV-001-110-002 Respektovat základní pravidla chování v každodenním životě třídy.