Udržovat pořádek ve svých věcech i ve svém okolí.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení je zaměřený na rozvoj schopnosti žáka postarat se o základní uspořádání, úklid a rozřazení vlastních věcí a věcí v bezprostředním okolí. Cílem je rozvinout již zafixované návyky týkající se udržování pořádku v osobních věcech, umět roztřídit a vhodně skladovat jednotlivé osobní předměty podle různých kritérií.
Příklady aktivit:
Žák ukládá své osobní věci na předem určená nebo vhodná místa v rámci třídy či domácnosti.
Žák procvičuje třídění osobních předmětů, například rozlišuje čisté a znečištěné oblečení.
Žák aplikuje správné postupy pro skladování věcí, dbá na to, aby byly jednotlivé předměty uspořádané a řazené za sebou.
Žák vybírá vhodné místo pro uložení svých věcí a udržuje je odděleně podle jejich typu, například potraviny zvlášť od školních pomůcek.
Žák zná důvody, proč je důležité správně třídit a skladovat osobní věci a dodržovat tento postup v praxi.
Učivo:
- Udržování pořádku ve svých věcech
- Udržování pořádku ve svém okolí