Rozpoznat důležité životní potřeby ve svém každodenním životě.

CZA-VZB-001-110-001

Komentář:

Očekávaný výsledek učení směřuje k poznávání základních lidských potřeb – fyziologických potřeb, potřeby bezpečí a jistoty, potřeby sounáležitosti a lásky. Žák se zaměřuje na jejich rozpoznávání a pochopení jejich významu pro každodenní život a rozvíjí schopnost pečovat o sebe a zlepšovat kvalitu svého života vlastními silami.

Příklady aktivit:

Žák si s pomocí učitele uvědomuje, co člověk potřebuje k životu. Učí se poznávat základní potřeby člověka – jídlo, pití, dýchání, bezpečí, domov, kamarádi – a rozlišuje, co je pro život opravdu důležité.

Žák sleduje různé obrázky interpretované učitelem (např. voda, jídlo, postel, kamarád, plyšák, mobil, slunce, dům, maminka). Každý obrázek si společně pojmenují a řeknou si, k čemu slouží. Poté žáci ve dvojicích nebo ve skupině lepí obrázky na tři barevné archy podle kategorií: Co opravdu potřebujeme k životu (např. dýchání, voda, jídlo, teplo), Co potřebujeme, abychom se cítili v bezpečí (např. domov, rodina, pravidla), Co nám dělá radost a pomáhá nám být šťastní (např. kamarádi, hračka, pohlazení).

Žák si na závěr poslechne krátký příběh (např. o klukovi, který se ztratil a hledá vodu, jídlo, maminku). Pomocí obrázků nebo jednoduchých vět odpovídá na otázky: „Co ti chybělo?“, „Co ti pomohlo?“, „Jak ses cítil?“.

Učivo:

Základní životní potřeby:

  • fyziologické potřeby
  • potřeba bezpečí a jistoty
  • potřeba sounáležitosti a lásky

Vazby na další očekávané výsledky učení