Používat vhodným způsobem základní pomůcky, nástroje a vybavení pro provoz domácnosti.

CPA-CSP-006-106-001

Komentář:

Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na rozpoznávání nejběžnějších kuchyňských a úklidových pomůcek a na postupné osvojování manipulace s nimi při praktické činnosti. V rámci výuky si žák osvojuje dovednost zacházet se lžící, příborovým nožem a vidličkou. V souvislosti s přípravou jednoduchého pokrmu zkouší bezpečným způsobem krájet, využívat několik druhů nádobí a také se podílet na základním úklidu po ukončení práce.

Příklady aktivit:

Žák rozlišuje hrnce, talíře a misky a vybírá vhodnou pomůcku k míchání nebo nabírání pokrmu.

Žák podle pokynů ukládá nádobí a příbory na určené místo.

Žák procvičuje manipulaci s vidličkou a příborovým nožem, při krájení používá vhodnou podložku.

Žák stírá stůl a pojmenuje náčiní používané k úklidu podlahy.

Žák používá smetáček a lopatku a odnáší odpadky a zbytky do příslušného koše.

Žák si při práci obléká a svléká pracovní oblečení a po použití ho složí a uloží na stanovené místo.

Učivo:

Základní vybavení kuchyně

Práce s drobným kuchyňským náčiním

Bezpečnost zacházení s kuchyňskými pomůckami

Drobné úklidové práce:

  • utírání prachu
  • mytí
  • utírání nádobí

Vazby na další očekávané výsledky učení