Pro své zlepšování reflektuje své čtení a psaní.

ZGC-PVL-000-ZV3-001
divider

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE:

Vzdělávácí strategie učitele vyplývají z charakteristik složek, z komponentů a z popisu projevů žáka.

Učitel každého vyučovacího předmětu bude postupovat tak, aby bylo každému žákovi podle jeho vzdělávacích potřeb umožněno, aby uvedené činnosti ve výuce realizoval(a) soustavně a systematicky. 

Aby se tomu tak dělo, vyžaduje vzájemnou koordinaci mezi učiteli dané školy. 

Současně je nezbytné, aby učitelé konkrétní školy ve vzájemné koordinaci uvedené činnosti žáků spolu s nimi vyhodnocovali a podle tohoto vyhodnocení promýšleli jejich další učení a rozvoj.

 

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

Reflexe, metakognice a sebeřízení

  • S dopomocí reflektuje své čtení a čtenářství i své psaní a pisatelství. 
  • Na základě reflexe se rozhoduje, jak a v čem zlepšovat své čtení a psaní (např. co bude dál číst, jak bude konkrétně vylepšovat svůj text, atp.)
  • Sdílí své zkušenosti, zážitky a poznatky v komunitě čtenářů i pisatelů.

Čtenářské a pisatelské strategie

  • S dopomocí používá základní čtenářské strategie pro porozumění textu a k získání prožitku z četby: např. monitoruje své čtení, při čtení si klade otázky, předvídá, vyjasňuje si neznámá slova, vysvětluje význam některého místa, vizualizuje, propojuje s vlastní zkušeností aj.
  • Při psaní využívá s dopomocí základní postupy pro psaní textu: např. promýšlí, o čem a komu bude psát, shromažďuje informace nebo nápady pro své psaní, apod.
  • Během psaní podle potřeby sdílí nebo konzultuje se spolužáky.