Data získaná na základě vlastních kritérií a formulovaných dotazů z různých digitálních zdrojů posuzuje z hlediska souladu s již známými poznatky i nároku na spolehlivost zdroje.
KDI-DAT-000-ZV9-001
Metodický portál RVP.cz:
Odborné články
Název | Popis |
---|---|
Něco na tom podílu je aneb Cesta k důležité matematické konstantě | Ukázat žákům co nejpřesněji, že podíl obvodu kružnice a jejího průměru je vždy konstantní, byl v mi... |
Jak probíhala středověká bitva? | Středověk si většina lidí stále představuje jako věk temnoty a šedi, v němž každá bitva představova... |
Jak hra zobrazuje Athény za Perikla? | I počítačové hry se stávají zajímavými a propracovanými zdroji poznání v hodinách dějepisu. Ač nám ... |
Co nám má pomník sdělit? | Pomníky a sochy jsou součástí veřejného prostoru, kterou mnohdy vnímáme spíše mimochodem a jako sam... |
Frankofilova dobrodružná cesta (A1) | V rámci této výukové aktivity se žáci stanou „digitálními“ cestovateli po francouzských památkách. ... |
Jak renesance ovlivnila podobu Sixtinské kaple? | Žáci se s pomocí volně dostupné virtuální reality přenesou do slavné Sixtinské kaple ve Vatikánu, s... |
Proč napsali Jenský kodex? | Žáci analyzují digitalizované stránky a iluminace Jenského kodexu a společně ve sdíleném online pro... |
Co viděl Jacques Callot? Třicetiletá válka očima umělce | Třicetiletá válka nabízí řadu obrazových pramenů, umožňujících nám nahlédnout do tehdejšího dění. R... |
Jak změnili svět? Průmyslová revoluce v Českých zemích | Žáci v aktivitě pracují s webovou aplikací Akademie věd ČR, v níž poznávají vynálezy a vynálezce z ... |
Jak nám popkulturní zpracování ukazují historii? 300: Bitva u Thermopyl | Historie se stává vděčným námětem různých popkulturních zpracování, zejména pak těch filmových a ko... |
Jak by vypadal svět po vítězství nacistů? | Otázku „Jak by to bylo, kdyby…“ si klademe poměrně často, mnohdy ji však v dějepisu považujeme za n... |
Online výpočty molekulových hmotností s nástrojem ChemicalAid | Jednou z možností výpočtů molekulových hmotností prostřednictvím digitálních technologií je užití v... |