Data získaná na základě vlastních kritérií a formulovaných dotazů z různých digitálních zdrojů posuzuje z hlediska souladu s již známými poznatky i nároku na spolehlivost zdroje.

KDI-DAT-000-ZV9-001

Metodický portál RVP.cz:

Odborné články

Název Popis
Něco na tom podílu je aneb Cesta k důležité matematické konstantě Ukázat žákům co nejpřesněji, že podíl obvodu kružnice a jejího průměru je vždy konstantní, byl v mi...
Jak probíhala středověká bitva? Středověk si většina lidí stále představuje jako věk temnoty a šedi, v němž každá bitva představova...
Jak hra zobrazuje Athény za Perikla? I počítačové hry se stávají zajímavými a propracovanými zdroji poznání v hodinách dějepisu. Ač nám ...
Co nám má pomník sdělit? Pomníky a sochy jsou součástí veřejného prostoru, kterou mnohdy vnímáme spíše mimochodem a jako sam...
Frankofilova dobrodružná cesta (A1) V rámci této výukové aktivity se žáci stanou „digitálními“ cestovateli po francouzských památkách. ...
Jak renesance ovlivnila podobu Sixtinské kaple? Žáci se s pomocí volně dostupné virtuální reality přenesou do slavné Sixtinské kaple ve Vatikánu, s...
Proč napsali Jenský kodex? Žáci analyzují digitalizované stránky a iluminace Jenského kodexu a společně ve sdíleném online pro...
Co viděl Jacques Callot? Třicetiletá válka očima umělce Třicetiletá válka nabízí řadu obrazových pramenů, umožňujících nám nahlédnout do tehdejšího dění. R...
Jak změnili svět? Průmyslová revoluce v Českých zemích Žáci v aktivitě pracují s webovou aplikací Akademie věd ČR, v níž poznávají vynálezy a vynálezce z ...
Jak nám popkulturní zpracování ukazují historii? 300: Bitva u Thermopyl Historie se stává vděčným námětem různých popkulturních zpracování, zejména pak těch filmových a ko...
Jak by vypadal svět po vítězství nacistů? Otázku „Jak by to bylo, kdyby…“ si klademe poměrně často, mnohdy ji však v dějepisu považujeme za n...
Online výpočty molekulových hmotností s nástrojem ChemicalAid Jednou z možností výpočtů molekulových hmotností prostřednictvím digitálních technologií je užití v...