data získaná na základě vlastních kritérií a formulovaných dotazů z různých digitálních zdrojů posuzuje z hlediska souladu s již známými poznatky
KDI-DAT-000-ZV9-001
Komentář
STRATEGIE UČITELE
- zařazuji do výuky takové aktivity, aby měli žáci příležitost pracovat s otevřenými daty a veřejnými databázemi
- vedu žáky ke kritické práci s informačními zdroji a odpovědnosti při jejich vytváření
- prostřednictvím promyšlených online aktivit je vedu k vědomému a zodpovědnému utváření digitálních identit a sledování vlastní digitální stopy
- podporuji žáky v samostatné i skupinové tvorbě a sdílení archivů relevantních digitálních vzdělávacích zdrojů
Hodnoty
- Podporující technologie
- Sdílené poznání
- Zdravá planeta
- Důstojný život
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
komponenta: získávání dat, informací a obsahu
- vhodně formuluje dotaz či zadání
- potřebná data získává z různých digitálních zdrojů na základě vlastních kritérií pro vyhledávání a vhodně formulovaných dotazů
- ukládá data tak, aby je mohl v případě potřeby najít a použít i někdo jiný, s kým spolupracuje; vytváří vlastní portfolio zdrojů
komponenta: kontrola digitální stopy, utváření možné digitální identity
- promyšleně buduje svou digitální identitu a zajímá se, jak k ní přispívají ostatní, kontroluje svou digitální stopu - zapojí se do diskuze k utváření digitální identity, na příkladech demonstruje, jak k utváření přistupuje
komponenta: správa dat, informací a obsahu
- ukládá data tak, aby je mohl v případě potřeby najít a použít i někdo jiný, s kým spolupracuje; vytváří vlastní portfolio zdrojů
Očekávané výsledky učení
Předcházející