vyhledává potřebné informace v doporučených digitálních zdrojích
KDI-DAT-000-ZV5-001
Komentář
STRATEGIE UČITELE
- zařazuji do výuky drobné úkoly spojené se získáváním informací na různá témata a problematiku, o kterou se žáci osobně zajímají
- vybírám do výuky pro práci žáků zdroje informací v různých formátech (texty, videa, obrázky, schémata, zvukové záznamy apod.)
- na příkladech pomáhám žákům rozpoznávat, jaká data a informace je možné vysledovat z jejich činností v online prostředí
- podporuji žáky v tvorbě a sdílení archivů relevantních digitálních vzdělávacích zdrojů, a to při samostatné i skupinové práci
Hodnoty
- Podporující technologie
- Sdílené poznání
- Zdravá planeta
- Důstojný život
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
komponenta: získávání dat, informací a obsahu
- při řešení problému rozpozná (projeví, sdělí) potřebu informací a vyhledá je v doporučených zdrojích
komponenta: kontrola digitální stopy, utváření digitální identity
- odlišuje citlivé osobní údaje od těch, které lze zveřejňovat a podle toho spravuje svou digitální identitu; chápe neodvolatelnost jednou zveřejněných dat
komponenta: správa dat, informací a obsahu
- digitální data ukládá tak, aby je znovu našel a mohl použít