vysvětlí význam bezpečného chování při styku s hořlavými látkami a zábavní pyrotechnikou, aplikuje pravidla protipožární ochrany v modelových situacích
CJS-CJS-005-ZV5-028
Komentář
Žák je seznámen se základními pravidly protipožární ochrany ve škole a je cíleně připravován k tomu, aby dokázal v případě požáru správně reagovat, tj. chovat se podle naučených postupů. Tyto postupy jsou v průběhu základního vzdělávání upevňovány v modelových situacích požárního poplachu. Tímto způsobem je zároveň ověřováno, zda žák dokáže pravidla protipožární ochrany aplikovat, především bezpečně opustit požárem ohrožený prostor. Zároveň je veden k obezřetnému chování při kontaktu s hořlavými látkami a pyrotechnikou.
Hodnoty
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
- uvede příklady, jak může vzniknout oheň doma i v přírodě
- předvede v modelové situaci, jak se chovat, aby nezpůsobil požár
- podle pokynů učitele prakticky zvládá chování v modelové situaci požárního poplachu
- rozpozná piktogramy pro označování hořlavých a výbušných látek
- v modelové situaci odmítne použití zábavní pyrotechniky a otevřeného ohně
Očekávané výsledky učení
Následující
Vzdělávací oblasti
- CAP-CHE-001-ZV9-004 na příkladech chemického složení a vlastností látek běžně užívaných v domácnosti zdůvodní možnosti a limity jejich využití
- CAP-CHE-001-ZV9-006 zhodnotí rizika práce s běžně dostupnými chemickými látkami a pracuje s nimi bezpečně
- CZB-VZB-004-ZV9-017 charakterizuje zásady požární prevence; v případě vzniku požáru adekvátně reaguje a v modelových situacích použije vhodné způsoby chování, metody a prostředky hašení požáru