čte s porozuměním přiměřeně náročné texty včetně textů elektronických

JJK-CJL-001-ZV5-005
divider

Popis a zdůvodnění

Čtení jako základní dovednost si žák postupně osvojuje od 1. do 5. ročníku. Prostřednictvím smysluplných textů již od počátku nácviku techniky čtení směřuje k porozumění čtenému, učí se využívat rozmanité čtenářské strategie. Vyhledá informaci v textu odpovídající jeho čtenářské úrovni a jednoduše se orientuje v internetovém vyhledávači.

Hodnoty

  • Sdílené poznání

Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:

  • zná písmena, čte slova a větné celky
  • rozumí významu slov a větných celků
  • ověřuje si porozumění čtenému
  • čte přiměřeně rozsáhlé texty
  • čte i texty elektronické
  • reprodukuje čtený text
  • využívá znalost orientačních prvků textu k porozumění
  • využívá znalost orientačních prvků textu při vyhledávání informací
  • osvojuje si některé postupy, které mu pomáhají pochopit obsah sdělení, např. kladení otázek, usuzování, propojování informací ze dvou částí textu
  • zadá vhodné klíčové slovo do vyhledávače
  • vyhledá přímo vyjádřenou informaci v tištěných i elektronických zdrojích
  • rozpozná nepřímo vyjádřenou informaci
  • ověřuje si vyhledané informace
  • ověřuje si informaci z více zdrojů

Očekávané výsledky učení