čte s porozuměním přiměřeně náročné texty včetně textů elektronických
JJK-CJL-001-ZV5-005
Komentář
Čtení jako základní dovednost si žák postupně osvojuje od 1. do 5. ročníku. Prostřednictvím smysluplných textů již od počátku nácviku techniky čtení směřuje k porozumění čtenému, učí se využívat rozmanité čtenářské strategie. Vyhledá informaci v textu odpovídající jeho čtenářské úrovni a jednoduše se orientuje v internetovém vyhledávači.
Hodnoty
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
- zná písmena, čte slova a větné celky
- rozumí významu slov a větných celků
- ověřuje si porozumění čtenému
- čte přiměřeně rozsáhlé texty
- čte i texty elektronické
- reprodukuje čtený text
- využívá znalost orientačních prvků textu k porozumění
- využívá znalost orientačních prvků textu při vyhledávání informací
- osvojuje si některé postupy, které mu pomáhají pochopit obsah sdělení, např. kladení otázek, usuzování, propojování informací ze dvou částí textu
- zadá vhodné klíčové slovo do vyhledávače
- vyhledá přímo vyjádřenou informaci v tištěných i elektronických zdrojích
- rozpozná nepřímo vyjádřenou informaci
- ověřuje si vyhledané informace
- ověřuje si informaci z více zdrojů
Očekávané výsledky učení
Následující