uvědomuje si, že různorodé texty jsou jedním z nejdůležitějších zdrojů informací
ZGC-VZT-000-ZV5-001
Komentář
STRATEGIE UČITELE:
Učitelé plánují a integrují konkrétní projevy žáků do učebních úloh, čímž aktivně podporují rozvoj základních gramotností žáků.
Hodnoty
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
PROJEVY ŽÁKA:
komponenta: výběr četby podle vlastní autentické potřeby
- reflektuje, jak prožitek a zkušenost ovlivňuje jeho vztah ke čtení
komponenta: výběr účelových textů
- čte texty různých stylů a typů
- aktivně vyhledává inspiraci k další četbě týkající se probíraných témat ve škole, u vrstevníků i doma
komponenta: rozšiřování čtenářského teritoria
- při vyhledávání četby ke studiu a poučení vyhledává i texty obsahující tabulky a grafy
- diskutuje o tom, které žánry uměleckých textů se mu líbí, a také si podle toho vybírá další četbu
komponenta: text jako hodnota
- zapojuje se do diskusí o čteném
- vyhodnocuje, co se čtením naučil a co při něm zažil
Očekávané výsledky učení
Následující