oceňuje různost textů s ohledem na vzdělávací či jiné potřeby a na různorodost úhlů pohledů čtenářů
ZGC-VZT-000-ZV9-001
Komentář
STRATEGIE UČITELE:
Učitelé plánují a integrují konkrétní projevy žáků do učebních úloh, čímž aktivně podporují rozvoj základních gramotností žáků.
Hodnoty
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
PROJEVY ŽÁKA:
komponenta: výběr četby podle vlastní autentické potřeby
- v knihovně nebo v digitálním prostředí si samostatně či po konzultaci s dospělým vybere text, který odpovídá jeho potřebě
komponenta: výběr účelových textů
- aktivně vyhledá texty podle aktuálních učebních potřeb; inspiruje se od učitele, jiných dospělých i spolužáků
komponenta: rozšiřování čtenářského teritoria
- čte texty různých typů a stylů včetně literatury určené dospělým a aktivně vyhledává inspiraci pro další četbu
komponenta: text jako hodnota
- volí texty k četbě dle potřeb a účelu, a to texty rozličných druhů a žánrů, které mu přinášejí prožitek a také umožňují vyřešit problémy, dojít k cíli
- zhodnotí význam vlastní písemné či ústní produkce a k tvorbě vlastních komunikátů přistupuje s péčí, věnuje se jejich korektuře
Očekávané výsledky učení
Předcházející