Aktivně spoluutváří vzdělávací prostředí, aby přispívalo k naplňování jeho potřeb a potřeb ostatních členů školní komunity.
Komentář:
Znalostního základu výsledku učení žák dosahuje v oboru Osobnostní a sociální výchova, Výchova ke zdraví a bezpečí, Český jazyk a literatura, Informatika.
Očekávaný výsledek učení podporuje žáka v tom, aby se stal spolutvůrcem podporujícího a podnětného vzdělávacího prostředí, umožňujícího každému členovi školní komunity naplno rozvíjet svůj fyzický, kognitivní, emocionální, sociální a hodnotový potenciál a aktivně přispívat k wellbeingu druhých. Je důležité, aby se žák aktivně podílel na vytváření podmínek pro vzdělávání podporujících bezpečí a přijímání druhými a umožňujících každému členovi školní komunity naplňování jeho individuálních potřeb.
Znalosti, dovednosti, postoje a hodnoty, které žák získá v relevantních vzdělávacích oblastech, následně uplatňuje ve prospěch vlastního wellbeingu i dalších aktérů vzdělávání v dané škole (žáků i pracovníků školy). OVU zahrnuje řadu dílčích aspektů spojených s jednotlivými oblastmi wellbeingu – podporu bezpečí a fyzického zdraví, naplňování emocionálních potřeb, řešení problémů, zvládání stresu a náročných situací, učení, vytváření a udržování respektujících vztahů i vytváření hodnotového rámce a duchovního rozvoje. K jeho naplňování dochází napříč vzdělávacími oblastmi v prostředí školy i v digitálním vzdělávacím prostředí.
Hodnoty:
- Důstojný život