Reflektuje význam udržování rovnováhy mezi pracovním a osobním životem, různými rolemi v životě.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení je zaměřený na poznávání postavení práce v kontextu dalších životních rolí. Žák získává a reflektuje zkušenosti s udržováním rovnováhy mezi povinnostmi a volným časem, aktivitou a odpočinkem.
Žák posuzuje, jak aktivity ve volném čase podporují jeho osobnostní, sociální a kariérový rozvoj. Jejich prostřednictvím získává žák možnost zdokonalovat se v různých oblastech a objevovat nové schopnosti, budovat sociální kontakty a zázemí pro udržitelný profesní rozvoj, v souladu s dalšími životními rolemi. Rozvíjí uvědomění, že rovnováha mezi různými složkami života přispívá ke spokojenosti i k efektivitě pracovních činností a umožňuje dosahování osobních cílů. Dokáže si stanovovat priority ve svém životě, reguluje nepřiměřená očekávání v míře naplňování povinností, pracovního výkonu, s respektem ke svým potřebám a zájmům.