Rozvíjí vlastní psychickou a fyzickou odolnost.

KOS-ODO-000-ZV9-001
divider

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE: 

  • vytvářím příležitosti pro diskuse a aktivity, které podporují mentální pohodu 
  • učím žáky na příkladech, skrze zážitky či dramatizaci, jak si vytvářet a udržovat pozitivní mentální modely i při konfrontaci s výzvami 
  • poskytuji inspirativní příklady úspěšných jednotlivců, kteří překonali obtíže, a diskutuji o jejich strategiích 
  • zařazuji takové situace, které umožní žákům lépe porozumět emocím ve vztahu k různým tématům 
  • zařazuji takové situace, které v rámci mezilidských vztahů podporují KK komunikační a empatii 
  • vytvářím takové prostředí, které na žáky působí bezpečně, prostředí, kde se mohou otevřeně vyjadřovat a sdílet své pocity 
  • začleňuji do výuky příklady ze života a osobnostního rozvoje, další scénáře nebo příběhy překonávání překážek a následného růstu 
  • vytvářím návodné situace nebo projekty, které žákům umožní prakticky prožívat proces překonávání obtíží 
  • vytvářím prostředí vzájemné podpory a spolupráce mezi žáky a učiteli 
  • podniknu společné aktivity, které posilují kolektivní sílu a vytvářejí síť podpory 
  • sdílím myšlenku, že každý neúspěch, překážku i chybu, kterou žák udělá, je dobré brát jako příležitost něco se naučit, jako výzvu k překonání sama sebe, k nápravě, k učení 
  • poskytuji podněty pro práci s přiznáním chyby či neúspěchu a pomáhám žákům s analyzováním příčiny 
  • pomáhám žákům uvědomit si, že umějí jednat i pod tlakem a rozhodovat se i v nejistotě 

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

Komponenta: práce na psychické odolnosti 

  • Popíše, jak pečovat o své duševní, sociální a fyzické zdraví.
  • Pojmenuje konkrétní strategie, jak lze pracovat na rozvoji duševního a fyzického zdraví (pracuje se zkušeností).
  • Pojmenuje příležitosti k vlastnímu rozvoji.
  • Reflektuje své schopnosti, nadání a talent z hlediska možností dalšího růstu.
  • Reflektuje, pokud se něco nedaří, proč tomu tak je, proč je třeba předejít některým situacím.
  • Snaží se i v obtížných situacích hledat účinná řešení.

Komponenta: překonávání překážek 

  • Obtížné úkoly přijímá jako výzvu, nesnaží se jim vyhýbat.
  • Oslavuje úsilí a dílčí pokrok, nejen konečný úspěch.
  • Přijímá překážky jako příležitosti k učení a růstu, nikoli jako důvody ke vzdávání úsilí.
  • Nevzdává se při prvním nezdaru.

Očekávané výsledky učení