Zdůvodní význam tělesné, intimní a duševní hygieny pro podporu zdraví a samostatně využívá osvojené dovednosti k regeneraci sil a předcházení stresovým situacím.

Komentář:
OVU dává žákovi prostor pro cílené upevňování zdravotně preventivních návyků. Dodržování zásad tělesné, duševní i intimní hygieny se tak stává přirozenou součástí jeho každodenního života. Výuka navazuje na aktivity žáka spojené se sestavováním a dodržováním denního režimu, kterým podporuje vlastní tělesnou a duševní pohodu. V diskusích žák zdůvodňuje význam tělesné, duševní a intimní hygieny pro zdraví. Samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonávání únavy a předcházení stresovým situacím. Učí se porozumět procesům regenerace, některé osvojované aktivity zařazuje pravidelně do svého školního režimu a snaží se je využívat v osobním životě.
Očekávaný výsledek učení rozvíjí takové dovednosti žáka, které mu otevírají cestu ke zdravému životnímu stylu. Klíčové je přirozené dodržování zásad tělesné, intimní a duševní hygieny, pravidelné střídání učebních, pracovních a zájmových aktivit, relaxace a odpočinku, dodržování stravovacího, pitného, pohybového a spánkového režimu. V souladu s Národním akčním plánem pro duševní zdraví 2020–2030 je nezbytné věnovat zvýšenou pozornost podpoře duševního zdraví nácvikem kompenzačních a relaxačních technik a vhodnými metodami rozvíjet dovednosti potřebné k regeneraci organismu, překonávání únavy, předcházení stresovým situacím.