Samostatně uplatňuje osvojené postupy ke zlepšení či udržení své tělesné zdatnosti, duševní a sociální pohody, k překonávání námahy a obtíží spojených s tělesnou a psychickou zátěží.

CZB-TEV-001-ZV9-003
divider

Komentář:

Znění alternativního OVU pro inkluzivní vzdělávání v TV

- samostatně uplatňuje s ohledem na své možnosti, zkušenosti a aktuální zdravotní stav (s možnou pomocí učitele, asistenta pedagoga) speciální kompenzační, korektivní či jinak rozvíjející cvičení a aplikované pohybové aktivity pro rozvoj tělesné zdatnosti

Základními návyky pro rozvoj tělesné zdatnosti jsou především pravidelnost pohybových činností, odpovídající intenzita pohybu a dostatečný čas věnovaný pohybovým činnostem. Žáci na 2. stupni by nejen měli vědět, co je základem tělesné zdatnosti (silové, rychlostní, vytrvalostní a obratnostní schopnosti), ale měli by samostatně usilovat o rozvoj tělesné zdatnosti. Zároveň by si měli osvojit návyk pravidelně měřit a hodnotit úroveň své tělesné zdatnosti a na základě hodnocení se rozhodovat o dalším postupu rozvoje tělesné zdatnosti.

Výrazný podíl na zdraví má i pohybová aktivita (zdatnost) a dobrá nálada. Rozvoj těchto kvalit je stěžejní především v základním vzdělávání. Tělesná zdatnost je základem zdraví, tělesné výkonnosti člověka, ale i práceschopnosti a duševní pohody. Tělesná zdatnost, duševní a sociální pohoda (sociální naladění) nabývají na významu v době dospívání, zejména v souvislosti s tělesnými změnami. Na úrovni 2. stupně základního vzdělávání by mělo docházet k samostatné péči žáků o tělesnou zdatnost a psychickou pohodu podmíněnou dostatkem pohybu.

Očekávané výsledky učení