Uplatňuje osvojované postupy vedoucí k rozvoji tělesné zdatnosti, k duševní a sociální pohodě, k pozitivnímu naladění, k překonávání námahy a obtíží spojených s tělesnou zátěží.

Komentář:
Znění alternativního OVU pro inkluzivní vzdělávání v TV
- uplatňuje s ohledem na své možnosti (s pomocí učitele, asistenta pedagoga) speciální kompenzační, korektivní či jinak rozvíjející cvičení a aplikované pohybové aktivity pro rozvoj tělesné zdatnosti
Základními návyky pro rozvoj tělesné zdatnosti jsou především pravidelnost pohybových činností, odpovídající intenzita pohybu a dostatečný čas věnovaný pohybovým činnostem. Žák by měl poznat, co je základem tělesné zdatnosti (silové, rychlostní, vytrvalostní a obratnostní schopnosti), a adaptovat se na tělesnou zátěž při pohybových činnostech. Zároveň by měl umět pravidelně měřit a hodnotit úroveň tělesné zdatnosti.
Zdravý životní styl ovlivňuje zdraví člověka až z 60 %. Výrazný podíl na zdraví má i pohybová aktivita (rozvoj tělesné zdatnosti) a dobrá nálada. Tělesná zdatnost je základním předpokladem zdraví a výkonnosti člověka. Škola by v TV a dalších pohybových činnostech v režimu dne měla tyto návyky podporovat. Rozvoj těchto kvalit u každého žáka je rozhodující především v základním vzdělávání.