Využívá poznatky o fungování lidského těla k podpoře vlastního zdravého způsobu života, rozlišuje jednotlivé etapy lidského života.

CJS-CJS-005-ZV5-024
divider

Komentář:

Žák si postupně osvojuje elementární poznatky o stavbě lidského těla, následně je využívá k vysvětlení hlavních funkcí jednotlivých orgánových soustav a k vyvození doporučení pro podporu vlastního zdravého způsobu života. Rozlišuje, které činnosti organismu prospívají a co zdravotní stav člověka ohrožuje. Rozhodováním v modelových situacích o rizikovosti určitého způsobu chování vzhledem ke zdraví i vlastními projevy chování ve škole vyjadřuje svůj vztah ke zdraví. Je veden k používání základní terminologie vztahující se k jednotlivým etapám lidského života, která odpovídá jeho vývojovým možnostem. Nad jednotlivými etapami vývoje člověka se zamýšlí v celostním bio-psycho-sociálním přístupu. 

Očekávané výsledky učení